Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:31:24 GMT

هنرجوی البرزی نرم افزار کتابخانه مدارس طراحی کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۹۱۹

هنرجوی البرزی نرم افزار کتابخانه مدارس طراحی کرد

« مهریار کرمی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات برنامه نویسی هنرجویان رشته شبکه و نرم افزاراستان البرز با رقابت بیش از سه هزار هنرجو در سه مرحله اجرا شد، اظهارداشت: در مرحله سوم این دوره از مسابقات چهل هنرجو با یکدیگر در طراحی و برنامه نویسی نرم افزار به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مهدی غلامی، علی معطری راد از هنرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک، سپیده قربانی از هنرستان حضرت زهرا(س) ناحیه چهارکرج  و محمد مهدی جعفری از هنرستان سمپاد شهید سلطانی ناحیه سه موفق به کسب نشان پروژه برتردر مرحله استانی شدند.

کرمی تصریح کرد: در آیین تجلیل از مهر دختان البرزی از سپیده قربانی هنرجوی پایه دوازدهم رشته شبکه و نرم افزار هنرستان حضرت زهرا(س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به عنوان تنها دختر هنرجویی که موفق به تهیه پروژه برتر با عنوان نرم افزار مدیریت کتابخانه مدارس شده بود، تقدیر شد.

وی یادآورشد: با همراهی دبیرخانه استانی مسابقات هنرستان حضرت زهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج  این نرم افزار برای استفاده در کتابخانه های مدارس به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف ایجاد شور و اشتیاق در مهارت آموزی و تقویت آموزش های مبتنی بر شایستگی دربین هنرجویان برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزخاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و توسعه فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار از اهداف مهم اجرای این مسابقات در بین هنرجویان است.

وی اضافه کرد: ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی نقش موثری درتامین نیروی انسانی ماهر برای بازار کار و همچنین شغل آینده آنان دارد.

کرمی با بیان اینکه البرز دارای توانمندی‌های علمی و فناوری بسیاری است که با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها می‌توان این موفقیت‌ها را استمرار بخشید،عنوان کرد:  این استان با داشتن ۷۳ رشته در سطح بالایی قرار دارد که با تامین تجهیزات مورد نیاز می توان موضوع مهم مهارت را دربین هنرجویان تقویت کرد.

وی تاکید کرد: اشتغال،تولید و مهارت آموزی امری مهم در توسعه کشور است که این موضوع مهم درهنرستان های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان البرز با جدیت دنبال می شود.

 بیش از ۳۹ هزار هنر جو در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز در رشته های مهارتی شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها هنرستان البرز مهارت اموزی فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرستان البرز مهارت اموزی هنرستان البرز مهارت اموزی فناوری آموزش و پرورش استان البرز نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش