Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:14:24 GMT

«آه ایران» وحید تاج برای مردم آبادان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۹۶۲

«آه ایران» وحید تاج برای مردم آبادان

ایسنا/خوزستان وحید تاج گفت قطعه‌ای به نام «آه ایران» همزمان با اتفاق تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان خوانده و منتشر کرده است.

این خوانند و هنرمند موسیقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این کار دارای ۲ بخش فارسی و عربی است که شعر فارسی آن از شاعر سلیمان بختیاری و بخش عربی آن دوبیت از اشعار سعدی بود و همخوانی زیادی با روحیات، درد و غم مردم آبادان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان: در ارایه آثار در نظر گرفتن روحیات مردم و مشکلات اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم برای من در اولویت است.

تاج همچنین به وضعیت موسیقی سنتی اشاره کرد و گفت: به طور کلی موسیقی به حرکت خود ادامه می‌دهد و پیش می‌رود اما معضلی که در چند سال اخیر با آن مواجه هستیم این است که موسیقی سنتی در دست فراموشی است. 

 خواننده آلبوم «دمی درنگ» اظهار کرد: در رسانه‌های مختلف مثل تلویزیون، رادیو و... شاهد این هستیم که فقط سبک خاصی از موسیقی تبلیغ و پخش می‌شود و این عدم برقراری تعادل در پخش سبک‌های مختلف موسیقی اگر ادامه پیدا کند شاید در چند سال آینده شاهد این باشیم که موسیقی سنتی اصلا وجود نداشته باشد.

 وی سپس افزود: علاوه بر نبود فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها برای حمایت از این هنر اصیل، نبود حمایت از طرف دستگاه‌های متولی فرهنگی نیز مزید بر علت شده است.

تاج خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت موسیقی سنتی، تبلیغ مستمر این سبک در رسانه‌ها، حمایت سازمان‌ها و نهادها و قرار دادن مکان و ابزار برای آموزش این موسیقی در ترویج این سبک و ایجاد علاقه به شعر سنتی در مخاطب می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وحید تاج ریزش ساختمان مترو پل آبادان موسیقی سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهارداشت: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


 فرمانده انتظامی شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز ۲ پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

وی از کشف انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنها پلمیب شد.

 این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است