Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین با اظهار اینکه به رسمیت شناختن طالبان در دستورکار فعلی روسیه نیست، هرگونه پیش‌بینی در این باره را بی‌فایده خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت که موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان در دستورکار فعلی مسکو قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان به رسمیت شناختن هیئت حاکمه جدید افغانستان گفت: چنین چیزی در دستورکار فعلی نیست، این را بارها گفته‌ایم، هرگونه پیش‌بینی در این باره بی‌فایده است.

به گزارش «تاس»، سخنگوی کرملین افزود: ما قصد داریم با شرکت‌های نفت و گاز دیدار کنیم تا در مورد همکاری‌های بیشتر افغانستان و روسیه گفت‌وگو کنیم.

این درحالی است که «ضمیر کابلوف» مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان پیش از این تصریح کرده بود که مسکو بدون توجه به نظر آمریکا یا دیگر کشورها درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم خواهد گرفت.

کابلوف به شبکه یک تلویزیون روسیه گفته بود: چشم‌انداز به‌رسمیت شناختن طالبان وجود دارد و شرایط آن توسط رئیس جمهور پوتین و وزیر خارجه لاوروف توصیف شده است.

روسیه: صرفنظر از دیگر کشورها درباره برسمیت شناختن طالبان تصمیم می‌گیریملاوروف: درصورت تشکیل دولت فراگیر برای برسمیت شناختن طالبان تلاش می‌کنیمروسیه: آمریکا مانع برقراری ثبات در افغانستان است

وی همچنین اظهار کرده بود: «دولت فراگیر قومی باید اولین گام در این راه باشد. ما این را پنهان نمی‌کنیم و در این باره صراحتاً به شرکای افغان خود می‌گوییم. به محض اینکه این اتفاق بیفتد، زمینه برای بحث جدی فراهم می‌شود».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه رسمیت شناختن طالبان دستورکار فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید