Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از منطقه حصه از لزوم تعیین تکلیف اسناد مالکیت مردم از یک سو و ارائه خدمات عمومی از جمله لزوم آزادسازی برخی زمین‌های وقفی برای ایجاد مدرسه، مسجد و اماکن تفریحی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اصفهان که همزمان با بیست و پنجمین سفر هیات دولت به اصفهان صورت پذیرفت از بافت مسکونی حصه در محور شمال شرق اصفهان بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فرماندار اصفهان و تنی چند از مسئولان شهرداری اصفهان و محلی همراه بود، ضرغامی ضمن بازدید از بافت مسکونی این محدوده در شرق اصفهان بازدید کرد.

عزت‌الله ضرغامی در این بازدید با توجه به اقامت 12 هزار و 938 خانوار در محور مسکونی حصه، اظهار داشت: با توجه به اینکه کل محدوده مسکونی حصه وقف است، ضروری است با مشورت سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد تعیین تکلیف اسناد مالکیت مردم از یک سو و ارائه خدمات عمومی از جمله لزوم آزادسازی برخی زمین‌های وقفی برای ایجاد مدرسه، مسجد و اماکن تفریحی اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به محروم بودن  محدوده حصه که زمینه تردد برخی از اراذل و اوباش، فروشندگان مواد مخدر را فراهم آورده است، لازم است با جلب همراهی مردم محلی و نیز همیاری‌های نیروهای بسیج و انتظامی برای ناامن ساختن این منطقه برای اوباش اقدام شود که بنده این نکته را در نشست هیات دولت گوشزد خواهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با تقدیم 23 هزار و 500 شهید رکوردار و سرآمد در دوران انقلاب اسلامی است، گفت: شهرستان اصفهان به تنهایی 7800 شهید را به انقلاب تقدیم کرده و شهرهایی همچون درچه و نجف‌آباد پس از اصفهان رکورددار تقدیم شهدا به انقلاب هستند و امیدواریم تا این سفر فرصتی برای بررسی مشکلات خانواده‌های ارزشمند شهدا باشد. 

ضرغامی ضمن بازدید از منطقه حصه با حضور در منزل شهید محمدرضا ابراهیمی و دیدار  با مادر این شهید، تصریح کرد: به راستی شهدا شناسنامه مردم ایران و همه ما هستند و ما موظف هستیم با بررسی مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا به ویژه مادران شهدا گامی هر چند کوچک در راستای ادای دین آنها برداریم.

انتهای پیام/166

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان