Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@07:49:04 GMT

دستگیری یک سرکرده برجسته داعش در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۷۲۶۱

دستگیری یک سرکرده برجسته داعش در سوریه

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که یکی از سرکرده های برجسته داعش طی عملیاتی در سوریه دستگیر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از سرکرده های برجسته داعش را در جریان عملیاتی در سوریه در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) دستگیر کرده است.
در بیانیه ائتلاف بدون اینکه نامی از این سرکرده دستگیر شده برده شود، از وی به عنوان متخصص در ساخت مواد منفجره و یکی از سرکرده های ارشد داعش در سوریه یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند که نیروهای آمریکایی عملیات هلی برن در شمال استان حلب سوریه در نزدیک مرز ترکیه انجام دادند.
شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی از پایگاه لافارژ (خراب عشک) در حومه منطقه صرین که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد (قسد) قرار دارد برخاستند و عملیاتی را در اطراف جرابلس واقع در شمال حلب انجام دادند.
بر اساس این گزارش، بالگردهای آمریکایی به روستای الأحیمر واقع در حومه جرابلس رسیدند و نیروهای آمریکایی عملیاتی را انجام دادند که گفته می‌شود علیه تعدادی از سرکرده‌های داعش یا القاعده بوده که در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند.
این گزارش می‌افزاید: پس از فرود بالگردهای آمریکایی، صدای درگیری ها در اطراف روستای الأحیمر میان گروه‌های مسلح و نیروهای ائتلاف آمریکایی شنیده شده است.
با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.
دولت سوریه بارها تاکید کرده که حضور آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه غیرقانونی بوده و آنها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گروه تروریستی داعش ، سوریه ، القاعده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مرکزصدا وسیمای سیستان وبلوچستان، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.
بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس