Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا ، در پاسخ به این سوال که حجت‌الله عبدالملکی اعلام کرد که به دلیل افزایش هماهنگی میان ارکان دولت تصمیم به استعفا گرفته، رئیس دولت باید چه کارهایی انجام دهد تا هماهنگی و انسجام میان نیروهای دولت افزایش پیدا کند، گفت: این یک اشکال ساختاری است و اکثر وزرا به دلیل آنکه کار تیمی با یکدیگر انجام نداده‌اند در زمان تشکیل دولت فراخوانده شده و از مجلس رای اعتماد گرفتند و این عدم‌هماهنگی و اختلاف سلیقه‌ها خواه یا ناخواه خود را بعد از مدتی در مسائل اجرایی و کار عملیاتی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت برای هماهنگی بیشتر بعد از یک سال ارزیابی را انجام می‌دهد، آن‌هایی که ضعیف یا با سیاست‌های کلی هماهنگ نیستند را کنار گذاشته، استعفا می‌دهند یا توسط مجلس استیضاح می‌شوند. این موضوع نشان‌دهنده آن است که قابلیت اصلاح در داخل دولت وجود دارد و ناکارآمدها باید کنار رفته و کارآمدها سر کار بروند.

وی افزود: اما به نظر می‌رسد به دلیل آنکه وزیری بر سر کار می‌آید و یک سال تلاش می‌کند مهره‌ها را تغییر دهد، سیاست‌های مختلف را عوض کند و آزمون و خطاهایی را انجام دهد، بعد از یک سال تمام هزینه‌هایی را که برای این تغییرات انجام داده به دوش مردم افتاده و آن‌ها باید تقاص انتخاب غلط را بدهند درصورتیکه نباید اینطور باشد.






بیشتربخوانید :
فعال سیاسی اصولگرا : دولت مدل اقتصادی مشخصی برای اداره کشور ندارد/ مسئولان نباید قیمت‌ها را دلاری اعلام کنند
کارد به استخوان حامیان دولت هم رسید | عبور واقعی از رئیسی است یا جنگ زرگری برای انتخابات مجلس؟

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که چه مسائل دیگری باید دخیل باشد تا هماهنگی و انسجام به همراه برنامه بیشتر باشد، گفت: وزارت کار یک وزارت کلیدی است که همه وزرا با تصمیمات این وزارتخانه در ارتباط هستند. وزیر کار باید یک فرد بسیار قوی باشد. زیرا طیف وسیعی از بازنشستگان، کارگران، کارکنان، کارمندان، قوانین کار و خیلی از مسائل دیگر شامل این وزارتخانه می‌شود. به نظر می‌رسد برای این وزارت‌خانه باید تیم قدرتمندی که به مسائل اقتصادی، اجتماعی، کارگری، اشتغال‌آفرینی آشنایی و هماهنگی کامل دارد به آنجا برود وگرنه این مشکل با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر حل نمی‌شود.

کنعانی مقدم در خصوص لزوم تغییرات بعدی در کابینه و ارتباط آن با معطل ماندن مسائل معیشتی مردم گفت: وقتی وزیری یک وزارت‌خانه مهم را در اختیار می‌گیرد و بعد از یک سال استیضاح یا استعفا می‌دهد، آن وزارت‌خانه و تمام مرتبطین آن با مسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. عدم ثبات در مدیریت قطعا ضربه‌اش را به معیشت و اقتصاد مردم و سیاست کلان می‌زند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید بازبینی جدی در وزارت‌خانه‌های کلیدی خود به ویژه در بخش اقتصادی داشته باشد. زیرا در حال حاضر پاشنه آشیل دولت، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است. اگر دولت نتواند این مشکلات را حل کند، با این شعارهایی که در مسائل مختلف می‌دهد محبوبیت خود را در بین مردم از دست می‌دهد. بنابراین دولت فقط می‌تواند از طریق حل مسائل اقتصادی مردم را نسبت به اقدامات خود امیدوار نگه‌دارد.

21220

کد خبر 1641851

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصولگرایان اصلاح طلبان دولت سیزدهم حجت الله عبدالملکی مسائل اقتصادی وزارت خانه یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدرضا یحیوی گفت: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ مرتضوی: ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229399 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم