Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:56:55 GMT

وقتی دست‌های پشت پرده، کارکرد روستا را مختل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۷۵۴۶

وقتی دست‌های پشت پرده، کارکرد روستا را مختل می‌کند

ایسنا/مازندران روستای سرلیماک از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر روستایی بسیار زیبا با چشم اندازهای طبیعی اما محروم از برخی از امکانات اساسی است، اما می توان گفت فقر سبز رنگی به عینه در این روستا قابل مشاهده است، به گفته رئیس شورا این عقب ماندگی به دست های پشت پرده ای باز می گردد که امور روستا را مختل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی مشکلات این روستا گفت و گویی داشتیم با رئیس شورای اسلامی این روستای خوش آب و هوا در رامسر، رئیس شورای اسلامی روستای سرلیماک با اعلام اینکه یکی از تاکیدات رئیس جمهور و استاندار مازندران جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است، گفت: با ساخت و سازهای بی رویه، زیبایی‌ها و سرمایه منطقه از بین می رود.

میثم شیخ طالبی با اشاره به بحث ساخت و ساز غیرمجاز در روستا اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ پروانه ساختمان رویال کاسپین معروف به پروژه کریمی فر در ۱۷ بلوک گرفته شد و شروع به ساخت کرد.

وی افزود: این پروژه در زمین تقریبی ۴۰ هزار مترمربع در روستای سرلیماک احداث و تمامی پروانه های آن توسط بخشداری بخش مرکزی صادر شد.

شیخ طالبی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ مالک خرید پروژه اقدام به خرید تراکم در ۴ بلوک ۱۵ طبقه نموده و اصلاحیه ها توسط بخشداری مرکزی انجام شده است، افزود: دهیاری سرلیماک در سال ۱۳۹۸ به عنوان دهیاری مصوب، فعالیت خود را شروع نمود و بعد از شروع به کار این دهیاری به صورت مداوم طی ۲ ماه دهیار و مسئول فنی روستا نسبت به پیگیری تکمیل پروژه های این پرونده به صورت شبانه روزی تلاش نمود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده متوجه شدیم اکثر پرونده های این پروژه ناقص است، خاطرنشان کرد: به گفته مالک، این ساختمان در ۵ بلوک دارای ۱۵ هزار متر اضافه بنا است و بقیه پروانه ها فاقد تمدید است.

رئیس شورای اسلامی روستای سرلیماک با بیان اینکه متاسفانه پیگیری شورا و دهیاری جهت مقابله با این ساخت و ساز به نتیجه نمی رسد، یادآور شد: برای حل مشکل با دست اندازهای قانونی و عدم تعامل مسئولان مواجه هستیم.

وی افزود: درخواست شورا و دهیاری سرلیماک تعیین تکلیف هر چه سریعتر این پروژه و ارجاع آن به کمیسیون ماده ۹۹ است.

شیخ طالبی گفت: بومیان روستای سرلیماک برای گرفتن یک مجوز یک مسکن ۲۰۰ متری باید ماه ها در ادارات مختلف دوندگی و تلاش داشته باشند اما دست های پشت پرده این پروژه بزرگ مانع از تعیین تکلیف آن شده است.

کمبود آب شرب مهمترین چالش مردم روستای سرلیماک بخش دالخانی رامسر

این مقام مسئول درابره مشکلات آب شرب روستا گفت: لوله های آبی که توسط خیرین منطقه برای لوله گذاری آب شرب تهیه شد به دلیل عدم توجه و سهل انگاری متولیان آب شهرستان و استان در حال نابود شدن است.

شیخ طالبی تصریح کرد: کم آبی روستای سرلیماک و روستاهای ۱۴ گانه بخش دالخانی رامسر به یک سریال ۵ ساله تبدیل شده است؛ با وجود پیگیری های متعدد شورا و دهیار روستای سرلیماک و حتی انعکاس و پیگیری متعدد رسانه ای جهت رفع مشکل فوق همچنان با بی توجهی متولیان امر، مواجه هستیم که امیدواریم با ورود استاندار مازندران شاهد حل این مشکل باشیم.

رییس شورای روستای سرلیماک بخش دالخانی رامسر ادامه داد: در بین سال های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ مردم روستا با دست های خالی از دل جنگل دالخانی، به صورت مشارکتی ۱۵ کیلومتر لوله گذاری کردند تا بتوانند برای روستا آبرسانی را انجام دهند و اداره و مدیریت امور آب روستا نیز توسط شورا انجام می شد.

شیخ طالبی با بیان اینکه پس از واگذاری مباحث آب به آب و فاضلاب روستایی در سال ۱۳۸۰ مشکلات مردم شروع شد گفت: قطعی آب بی سابقه انجام شد به طوری که در اکثر روزهای هفته روزانه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ صبح روز بعد با قطعی آب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در اواخر سال ۹۸ با توافق شورا و دهیاری سرلیماک و همکاری خیر روستا مقرر شد با خریداری لوله آب برای حدود ۱۱ کیلومتر در سایزهای ۱۲۵ و ۱۶۰ با هماهنگی آبفای شهری و روستایی، مشکل ۱۴ روستا حل شود اما متاسفانه طی این مدت هیچ گونه اقدامی از سوی آبفار صورت نگرفته و کلیه لوله های خریداری شده در یک مکان رها شده و آبفار منطقه هیچ گونه مسئولیتی در قبال تامین امورات آب مردم منطقه به عهده نمی گیرد و ترمیم کلیه شکستگی ها، بهسازی های چشمه ها و تعویض لوله های سطح روستا نیز توسطه شورا و دهیاری انجام می شود.

شیخ طالبی در پایان تصریح کرد: عدم مسئولیت پذیری مسئولان آبفار با توجه به مشکلات عدیده چند سال اخیر، مردم را به ستوه آورده و در چند سال اخیر هیچ گونه اعتباری حتی یک ریال برای منطقه در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشکلات روستایی شورای اسلامی شورا و دهیاری رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است

  احمد آرامی  بیان کرد: شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده است.

آرامی تأکید کرد: نقش شورا در آبادانی روستا و شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند که کلیه کارهای عمرانی در شهر و روستا زیر نظر شورا انجام می‌شود. در روستاها کار عمرانی بر اساس درخواست و مصوبه شورای اسلامی آن روستا به دهیاری روستا ابلاغ می‌گردد و دهیار را موظف به اجرای مصوبه شورا پس از اخذ مجوز کمیته تلفیق که در بخشداری محل انجام می‌شود را می‌نماید .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران با رأی اکثریت مردم که توسط وزارت کشور در ایران و فرمانداری‌ها در شهرها و بخش‌ها انجام می‌گیرد که مردم هر شهر و یا روستا به محل برگزاری و مقر صندوق رأی‌گیری مراجعه و رأی خود را به صندوق می‌اندازند و طبق قانون با نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دیگر بازرسین حاضر صندوق انتخابات انجام و در پایان نامزدهای شورا هر کدام که اکثریت آرا را داشته باشند به‌عنوان شورای شهر یا روستا انتخاب می‌شوند .

آرامی افزود: شورای اسلامی در روستاهایی که جمعیت آن ۲۰۰۰ نفر باشند تعداد اعضای شورا ۵ نفر و روستاهای کمتر از ۲۰۰۰ نفر سه نفر به‌عنوان شورا انتخاب می‌شوند که اعضای شورا از بین خودشان یک نفر رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند و مدت چهار سال به کار شورا ادامه می‌دهند .

وی در خصوص وظیفهٔ شورا افزود: وظیفه شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات روستا و تعیین یک نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به‌عنوان دهیار روستا انتخاب می‌کند تا دهیار کلیه مصوبات شورای اسلامی را که هدف آن پیشبرد و برطرف‌کردن مشکلات روستا مثل انجام روشنایی معابر روستا جمع‌آوری زباله‌ها،،،،،و غیره و آنچه کار عمرانی که در روستا انجام می‌گیرد .

وی افزود: طبق مصوبات شورا باید انجام شود عملکرد شوراها زیر نظر بخشداری محل انجام می‌گیرد که با کمک شورای اسلامی بخش انجام می‌گیرد و تمام مشکلات شوراها توسط بخشدار انجام می‌شود در قانون اساسی کشور برای شوراهای اسلامی روستا هزینه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ چون شورای اسلامی روستا یک نهاد مردمی که به دلیل اختیاراتی که در حوزه‌های نظارتی و مدیریتی برعهده دارد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و برجسته مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود که هیچ‌گونه دستمزدی از هیچ نهاد دولتی و مردمی دریافت نمی‌کند و برای رضای خداوند و رضایت و آبادانی مردم روستا خدمت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...