Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شعبانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، گفت: وقوع جرم، آسیب‌ها و خسارت‌های مختلفی را برای جامعه دارد و دعاوی قضایی نیز همین طور است به همین دلیل بر اصل پیشگیری از وقوع جرم تاکید شده و سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه وظیفه دارند.

 اگر این وظایف به خوبی انجام شود دیگر کشف جرم و مجرم ضرورتی پیدا نمی‌کند و وظایف بعدی برای دستگاه‌ها ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشگیری بهتر از درمان است، چون در صورت ابتلا به بیماری، خسارت‌ها بیشتر می‌شود و حتی منجر به فوت بیمار خواهد شد و هزینه‌ها و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد و در امور اخلاقی نیز گناه نکردن آسانتر از توبه است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در پیشگیری از وقوف جرم می‌طلبد تمامی مدیران و دستگاه‌ها که تا به امروز پای کار بوده اند مشارکت جدی تری را داشته باشند، چون اگر جامعه را بررسی کنیم نمی‌توان نمره عالی را به خود در این زمینه بدهیم و باید مشارکت و هم افزایی را بالا ببریم تا سطح وقوع جرایم و دعاوی را کاهش دهیم و ارتقای رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

 در دستور العمل پیشگیری از سرقت که فراوانی آن در استان قزوین زیاد است و مصوبه شورای امنیت کشور می‌باشد برای ۲۷ دستگاه و نهاد اجرایی، تکالیفی شناسایی شده است.

 مقابله با جرایمی مانند سرقت از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است، ولی دستگاه‌های دیگر نیز این تکلیف را به دوش دارند و از ۱۰ مورد وظیفه مشخص شده، هشت وظیفه مربوط به مدیران است و باید پای کار باشند تا پیشگیری از وقوع جرم را در سطح اعلای خود اجرا کنیم.

 ظرفیت برای پیشگیری و کاهش جرائم در استان قزوین وجود دارد و باید اهتمام و هم افزایی و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا سطح امنیت را ارتقا ببخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قزوین قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از یک واحد صنفی در شهرستان کاشان، دستگیری عامل این سرقت دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با انجام اقدامات میدانی توسط کارآگاهان سرانجام مخفیگاه سارق شناسایی و طی عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس به سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از مغازه ای در شهرستان کاشان اقرار که با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 6093287

دیگر خبرها

  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است