Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با شماری از تولیدکنندگان کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان استان قم، با بیان اینکه تولید مساله مهم کشور طی سخنانی با اشاره

اولویت رونق و جهش تولید در کشور بیشتر از سایر مسائل است و معضلات این بخش بدون همراهی همه دستگاه‌های متولی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مشکلات بخش تولید، گفت: مشکلات تولید در کشور صرفا زمانی حل می شود که دولت، قوه قضاییه و بخش خصوصی در کنار یک دیگر نسبت به تدبیر امور همدلی و همکاری کنند.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسوولان باید نسبت به تحقق شعارهای داده اهتمام داشته باشند؛ گفت: باید کار کنیم تا شعور از شعار سبقت بگیرد چرا که رجزخوانی خالی کاری به پیش نمی برد و در کنار رجز باید در میدان عمل نیز گام های عملیاتی برداشته شود.

محسنی اژه ای تصریح کرد: یکی از ابزارهای مورد نیاز جهت تحقق اهداف تعیین شده، قوی ترکردن اراده فردی، تدبیر امور و احصای مشکلات گذشته و پیش بینی معضلات و چالش های حال و آینده است.

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه دولت باید هدایت گر، سیاست گذار و تنظیم کننده امور باشد و کار در دست بخش خصوصی قرار بگیرد، ادامه داد: برخی از افراد در مقام سخن این مطالب را بیان می کنند ولی در عرصه عمل اهتمام چندانی به آن ندارند؛ وقتی قرار است کار به دست مردم سپرده شود نباید عرصه های اثرگذاری آنها قفل و محدود شود.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی کشور باید نسبت به حسن اجرای قانون در حمایت از بخش خصوصی نظارت جدی داشته باشد و موارد تخطی را گزارش دهد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به انتقاد تولیدکنندگان از پیچیدگی های کار اداری در قوه قضاییه، گفت: فرآیند واردات و صادرات کالا، نقدینگی، بانک مرکزی و گمرک از مباحثی است که قوه قضاییه برای تسهیل روند اداری در راستای بهبود فضای تولید در آن ورود جدی کرده است.

تحریم و ضعف مدیریت عامل مشکلات امروز است

محسنی اژه ای با بیان اینکه مشکلات کنونی حاکم بر کشور که بخشی از آن ناشی از تحریم و بخشی نیز بخاطر ضعف در مدیریت ها نشات گرفته است، گفت: مسوولان عالی نظام آمادگی ذهنی لازم را جهت ایجاد تحول در عرصه های مختلف دارند و در برخی از بخش ها مقدمات اقدامات تحولی نیز آغاز شده است.

وی در ادامه با قدردانی از بازدیدهای میدانی استاندار قم از واحدهای تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: برکت این قبیل کارها بسیار زیاد است و موجب جلب رضایت الهی و حل مشکلات مردم می شود؛ از استاندار قم درخواست می شود این روال پسندیده را ادامه دهد.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: مسوولان قضایی در سطح ملی و استان قم در کنار پیگیری مسائل کلان تولید، نسبت به حل معضلات و مسائل جزئی تولیدکنندگان نیز اهتمام داشته باشند.

رییس دستگاه قضا امروز در جریان هفتمین سفر استانی خود وارد استان قم شد؛ در این سفر سایر مسئولان عالی قضایی رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند./

برچسب‌ها قم جهش تولید قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید قوه قضاییه قم جهش تولید قوه قضاییه رییس قوه قضاییه محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری