Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - همایش شکوه ایثار بزرگداشت آزاده جانباز، شهید سرلشکر محمود امان‌اللهی از استان کردستان با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از روابط‌عمومی ارتش کردستان، همایش شکوه ایثار گرامیداشت آزاده جانباز، شهید وحدت و الگوی ایثار سرلشکر محمود امان‌اللهی از استان کردستان با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری  و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش‌های فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل ارتش در این همایش طی سخنانی به بیان ویژگی‌های  بارز اخلاقی و نظامی شهید امان‌اللهی پرداخت و از کتاب در انتظار شهادت، لوح فشرده حاوی آثار و خاطرات شهید، تمبر یادبود ایشان و سردیس این شهید والامقام  رونمایی  شد.

همرزمان این شهید والامقام به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دلاورمردی‌های ایشان پرداختند.

در این همایش  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ دهقان مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی), امیر سرتیپ دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، خانواده معظم شهید امان‌اللهی و جمعی از فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح حضور داشتند.

آزاده جانباز،شهید سرلشکر محمود امان اللهی 25 خرداد 1339 در روستای جعفرآباد سیاه‌منصور از توابع شهرستان بیجار استان کردستان دیده به جهان گشود و پس از طی تحصیلات متوسطه در یکم مهر سال 1355 وارد دانشکده افسری ارتش شد.

وی در دومین روز جنگ تحمیلی داوطلبانه با تعدادی از دانشجویان افسری تحت فرماندهی شهید سرلشکر سید موسی نامجوی به خرمشهر اعزام شد و در مدت حضور در مقاومت تاریخی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، دو بار به شدت مجروح و در بیمارستان آرین آبادان مداوا و بلافاصله به خط مقدم نبرد بازگشت.

شهید امان الهی به دلیل تجربه حضور در جنگ‌های نامنظم در کردستان به سرعت با کمک و هدایت شهید حجت الاسلام محمد حسن شریفی قنوتی در خرمشهر، گروه‌های پارتیزانی تحت عنوان "لشکر الله اکبر" متشکل از نیروهای مردمی را سازماندهی، آموزش و فرماندهی کرد.

پیکر مجروح و بیهوش شهید امان‌اللهی در تاریخ 23 مهر 1359 با تخریب پل و اشغال مناطق غرب خرمشهر به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

وی مدت 10 روز در بیمارستان بصره، 3ماه در سلول انفرادی در زبیر و در استخبارات حزب بعث در بغداد تحت بازجویی و شکنجه وحشیانه  و مابقی ایام اسارت در اردوگاه رمادیه همنشین و هم ‌سلولی شهید حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی بود.

وی به موجب ماده 110 کنوانسیون سوم ژنو به عنوان مجروح جنگی صعب‌العلاج با اولین کاروان آزادگان متشکل از 25 اسیر ایرانی، 26 خرداد 1360 در کشور قبرس با 17 نفر از اسرای عراقی مبادله شدند. شهید امان الهی پس از آزادی از اسارت و معالجه، مجدد با حضور در جبهه های جنوب و شمال غرب با حضور در عملیات‌های ظفر 1،  ظفر2 و ظفر3، کربلای 1، کربلای2 و کربلای 3 در مسئولیت های مختلف تا پایان جنگ به مجاهدت ادامه داد.

 وی مسئولیت‌های فرمانده گردان دانشجویان دانشگاه افسری ارتش در خرمشهر، دایره ضدجاسوسی امور اسرای عراقی در اداره دوم، معاون افسر عملیات قرارگاه عملیاتی حمزه سیدالشهدا در ارومیه، مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 23 نیروهای مخصوص نوهد، معاون تیپ شهادت قرارگاه کربلا، فرمانده گردان تکاوران لشکر 28 پیاده کردستان، مشاور اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت سپاه و پیشمرگان مسلمان کُرد موچش و رابط بین ارتش و سپاه در محور عملیاتی قروه سنندج، مسئول بسیج مستضعفین و قائم‌مقام سپاه تکاب، فعالیت در دایره مبارزه با مواد مخدر سپاه کردستان،  قائم مقام فرمانده سپاه سردشت، معاون افسر عملیات و مسئول بازرسی و دایره سیاسی قرارگاه حمزه سیدالشهدا و منطقه11 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرپرستی عقیدتی سیاسی لشکر 23 نیروهای مخصوص، فرمانده گردان ضربت عملیاتی جندالله بانه، معاونت حفاظت اطلاعات ناحیه ژاندارمری کردستان، مشاور دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی کردستان و معاون هماهنگ کننده عقیدتی نیروی انتظامی کردستان را در کارنامه خود دارد.

دیدار عزت الله ضرغامی با خانواده شهید محمدرضا ابراهیمی به روایت تصویرتشییع پیکر شهید محمدرضا یزدانی در بجنورد به روایت تصاویر

سرانجام شهید سرلشکر محمود امان اللهی در 17 خرداد 1379 در بیمارستان شریعتی تهران به علت جراحات دوران اسارت و جنگ ندای حق را لبیک گفت و به مقام شامخ شهادت نائل آمد و بنا به وصیت ایشان برخی از اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس فرمانده کل ارتش شهید امان اللهی شهید سرلشکر امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه

آفتاب‌‌نیوز :

طبق اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و و پایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و همافزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساختهاند، صمیمانه قدردانی میکنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه