Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@22:34:43 GMT

۸۸ بازی بومی و محلی به ثبت ملی رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۱۷۰

۸۸ بازی بومی و محلی به ثبت ملی رسیده است

امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی، ۸۸ بازی بومی و محلی به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردببل،  دکتر محمدتقی امیری خراسانی رییس فدراسیون در مجمع عمومی سالیانه گفت: در سطح کشور و با پیگیری از وزارت میراث فرهنگی تنها تعداد ۸۸ بازی بومی و محلی به ثبت ملی رسیده است، که انتظار می رود روسای هیات‌های استانی کمربند همت بسته و تا پایان سال حداقل سه بازی بومی و محلی استان را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیری خراسانی با تاکید بر اینکه استانها در حوزه آموزش و توانمند سازی اعم ازداوری، مربیگری اقدام اساسی انجام دهند اضافه کرد: در بحث آموزش فدراسیون در سال ۱۴۰۰ توانست ۴۹ دوره آموزشی داوری ،مربیگری و دانش افزایی برگزار کند که نیاز هست در این حوزه استانها اعلام نیاز خود را به فدراسیون ارسال و آموزش فدراسیون اقدامات لازم را در خصوص برگزاری این دوره انجام دهد.

وی افزود: در بحث پژوهش اتفاقات خوبی برای ورزش روستایی رقم خورده است که برای اولین بار در سیزدهمین گنگره پژوهشی و برای اولین بار در بخش ورزش روستایی و بومی و محلی یکی از مواردی بود که در این گنگره مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فدراسیون ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی شاهد ۲ رویداد مهم را در سال ۱۴۰۰ بودیم که توانستیم مسابقه قوی ترین مردان روستا و اولین دوره المپیاد خانه های ورزشی روستا را برگزار بکنیم که با کمک وزارت ورزش و جوانان در سال جاری اولین دوره مسابقات مینی فوتبال " جام پرچم" را برگزار خواهیم کرد.

دکتر امیری خراسانی در خصوص ورزش های سنتی تصریح کرد: در حوزه ورزش سنتی اولین بار در سطح کشور توانستیم لیگ چوب کشی را برگزار کنیم و در همین راستا اولین جشنواره ورزش های بومی و محلی را در قشم برگزار کردیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل بازی بومی و محلی امیری خراسانی ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • (ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود