Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:31:28 GMT

سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۱۹۲

سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این سیاه چاله که حجم آن ۳ میلیارد برابر خورشید است، به دلیل سرعت بلع زیاد خیلی زود رشد کرده است. رشد سیاهچاله های دیگر با حجم مشابه میلیاردها قبل متوقف شده است، اما جسم آسمانی تازه کشف شده همچنان در حال رشد است.

سیاهچاله مذکور اکنون ۵۰۰. برابر Sagittarius A* ( ابر سیاهچاله مرکز کهکشان راه شیری) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اطلاعات به دست آمده محققان باتوجه به این اطلاعات متوجه شده اند این جسم آسمانی سیاهچاله ای با بالاترین سرعت. رشد طی ۹ میلیارد سال است.

کریستوفر اونکن محقق دانشکده ستاره شناسی و فیزیک اخترشناسی در دانشگاه ملی استرالیا در بیانیه ای در این باره می گوید: اکنون می خواهیم بدانیم چرا این سیاهچاله متفاوت است. آیا رویدادی فاجعه بار اتفاق افتاده است. شاید دو کهکشان بزرگ با یکدیگر برخورد کرده ا ند و انبوهی از مواد به سیاهچاله سرازیر شده تا آن را تغذیه کنند.

کشف این سیاهچاله بخشی از تحقیق Sky Mapper Southern Sky است که توسط یک تلسکوپ ۱.۳ متری در رصد خانه Siding Springاسترالیا انجام شده است.

کد خبر 5515876 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی سیاه چاله نوآوری اکتشافات فضایی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان ونزوئلا قانون طرح جهش تولید دانش بنیان امنیت اطلاعات فیس بوک سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کلیپ| افتادن از چاله «دارسی» به چاه ۱۹۳۳
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی