Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:48:19 GMT

ثبت ملی ۸۸ بازی بومی و محلی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۳۴۵

ثبت ملی ۸۸ بازی بومی و محلی در کشور

محمدتقی امیری خراسانی گفت: در سطح کشور و با پیگیری از وزارت میراث فرهنگی تنها تعداد ۸۸ بازی بومی و محلی به ثبت ملی رسیده است، که انتظار می رود روسای هیات‌های استانی کمربند همت بسته و تا پایان سال حداقل سه بازی بومی و محلی استان را ثبت کند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با تاکید بر اینکه استانها در حوزه آموزش و توانمند سازی اعم ازداوری، مربیگری اقدام اساسی انجام دهند می گوید: در بحث آموزش فدراسیون در سال ۱۴۰۰ توانست ۴۹ دوره آموزشی داوری ،مربیگری و دانش افزایی برگزار کند که نیاز هست در این حوزه استانها اعلام نیاز خود را به فدراسیون ارسال و آموزش فدراسیون اقدامات لازم را در خصوص برگزاری این دوره انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در بحث پژوهش اتفاقات خوبی برای ورزش روستایی رقم خورده است که برای اولین بار در سیزدهمین گنگره پژوهشی و برای اولین بار در بخش ورزش روستایی و بومی و محلی یکی از مواردی بود که در این گنگره مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فدراسیون گفت: در حوزه ورزش روستایی شاهد ۲ رویداد مهم را در سال ۱۴۰۰ بودیم که توانستیم مسابقه قوی ترین مردان روستا و اولین دوره المپیاد خانه های ورزشی روستا را برگزار بکنیم که با کمک وزارت ورزش و جوانان امسال اولین دوره مسابقات مینی فوتبال " جام پرچم" را برگزار خواهیم کرد.

امیری خراسانی در خصوص ورزش های سنتی می گوید: در حوزه ورزش سنتی اولین بار در سطح کشور توانستیم لیگ چوب کشی را برگزار کنیم و در همین راستا اولین جشنواره ورزش های بومی و محلی را در قشم برگزار کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازی های بومی محلی ورزش های روستایی جشنواره ورزش های بومی و محلی ورزش روستایی بومی و محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد