Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌کنیم پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را از سوی رئیس جمهور در موضوعات این سفر دنبال کنیم.

رستم قاسمی امروز (پنجشنبه، ۲۶ خردادماه) که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، اظهار کرد: بخشی از موضوعات این پروژه مربوط به درون وزارتخانه است که پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و نکته بعدی به موارد خارج از وزارتخانه برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این موضوعات به سازمان برنامه‌ریزی و بانک مرکزی برمی‌گردد و تلاش می‌کنیم این پروژه را از سوی رئیس جمهور در موضوعات این سفر دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه پروژه قطار سریع السیر اقدام جدیدی در ایران است و به دنبال اجرای آن هستیم، خاطرنشان کرد: برای این پروژه درخواست جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور و با حضور دستگاه‌های مختلف خواهیم داشت.

علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید گفت: حدود ۱۴۹ کیلومتر مسیر آماده است و ۱۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که پس از تکمیل نقشه‌ها، طرح اجرا می‌شود.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز، با بیان اینکه این پروژه بسیار مهمی برای اصفهان است، گفت: راه‌آهن و شرکت ساخت و … تلاش‌های زیادی کرده‌اند. این کار تا پایان دولت سیزدهم قابل بهره برداری است و پروژه بلند مدت ما نیست.

وی افزود: نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر آماده روسازی است و با همین منابع مالی شورای اقتصاد آماده ریل‌گذاری است.

طغیانی با بیان اینکه بحث فناوری این پروژه مهم‌ترین مسئله است، تصریح کرد: خواهش اصلی من از وزیر توجه ویژه به آن است. تا حمایت وزیر نباشد این پروژه به اتمام نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به اصفهان بعد از ادای احترام به شهدای هشت دفاع مقدس، از پروژه مسکن محله همت‌آباد به‌عنوان پروژه پایلوت کشوری در قالب طرح‌های بازافرینی شهری بازدید و در  ادامه جریان سفر خود به اصفهان از عملیات اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان در محدوده این استان بازدید کرد.

عملیات اجرایی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران از سال ۸۴ آغاز شد، اما از سال ۱۳۹۸ و با نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای این پروژه سرعت قابل توجهی به خود گرفت.‌

با بهره‌برداری از قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، نخستین و بزرگ‌ترین قطار سریع‌السیر کشور به طول ۴۰۹ کیلومتر (۲۰۰ کیلومتر محدوده اصفهان) و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان سفر تهران به اصفهان از ۶ ساعت به ۱۰۰ کاهش می‌یابد. بر اساس آمارهای اعلام شده یکی مزیت‌های این پروژه امکان جابجایی حدود ۱۶ میلیون مسافر در سال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سفر رییسی به اصفهان سفر استانی رئیسی پروژه قطار سریع السیر اصفهان راه و شهرسازی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت برای به سرانجام رساندن پروژه‌های راکد و کلان نظیر مینی پالایشگاه دهدشت پای کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، عصر امروز_ یکشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت، اظهار کرد: اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و کشور در مسیر پیشرفت است.

وی افزود: شاید روزگاری از کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان منطقه محروم یاد می‌شد اما امروز باید با افتخار بگوییم که کارهای بزرگی در حوزه‌های اشتغال، کشاورزی، صنعتی، عمرانی و سایر حوزه‌ها در این استان انجام و یا در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور روند کار پتروشیمی دهدشت و پروژه‌های عمرانی، آب و راه را مطلوب دانست و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از هر جهت دارای ظرفیت است؛ در برهه‌هایی نسبت به به‌کارگیری این ظرفیت‌ها شاید نارسایی وجود داشت، اما عزم دولت سیزدهم باعث شد تمام این ظرفیت‌ها و ذخایر و منابع خدادادی رو به نفع مردم استفاده کنیم و کارهای بزرگی که سال‌ها معطل شده را بتوانیم مدیریت کنیم.

منصوری خاطرنشان کرد: پروژه پتروشیمی گچساران سال‌ها معطل مانده بود که رئیس جمهور دستور داده و نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع در طول یک سال اختصاص پیدا کرد تا پروژه تکمیل شود و همین کار باید در پتروشیمی دهدشت تکرار شود.

وی به احداث مینی پالایشگاه دهدشت اشاره کرد و گفت: مجوزات اصلی از جمله مجوز وزارت نفت مجوز محیط‌زیست واگذاری زمین و سایر حوزه ها انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پروژه باید به بهترین شکل پیش رود، گفت: کشور وقت آزمون و خطا ندارد، اینکه بعد از دو سال ببینیم به هر دلیلی کار پیش نرفته اجحاف در حق مردم است؛ فرآیند عملیاتی این پروژه هرچه سریع‌تر آغاز شود تا مردم به عینه مشاهده کنند و متوجه حجم کار و تجهیز و فعالیت کارگاه شوند.

منصوری با بیان اینکه ما به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق خاطر ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: تمام ظرفیت دولت را به خدمت این کار و این استان می‌آوریم تا بتوانیم گوشه‌ای از نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

کد خبر 749173

دیگر خبرها

  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها