Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر بیدختی روز پنجشنبه با اشاره به پایان اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در ۳۰۰ هکتار از تاغزارهای جنوب دلازیان و حاجی آباد شهرستان سمنان، به رسانه ها گفت: تقریبا ۶ هزار هکتار از ۱۳ هزار هکتار تاغزارهای شهرستان سمنان به بیماری سفیدک آلوده است.

وی با بیان اینکه این آفت یکی از انواع راسته نیم بالان یا سن‌ها است که باعث خشکیدگی بوته‌های تاغ چندین ساله می شود افزود: بررسی های گیاه‌پزشکی نشان داده که بهترین شیوه مبارزه و دفع این آفت و پیشگیری از شیوع آن در مناطق دیگر با توجه به گسترش شدید آفت، شیوه قطع مکانیکی و سپس مبارزه شیمیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیماری برخی از تاغزارهای شهرستان سمنان بیان کرد: ۹۰ درصد از تاغزارهای منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان به آفت شپشک و سفیدک تاغ آلوده شده است.

بیدختی تصریح کرد: برای مبارزه با آفت شپشک درختان آلوده، گیاه کف بر می شود که پس از مدتی، همین درختان دوباره جست زنی می کنند و مجدد منطقه با درختان جوان و سالم تاغ احیا می شود.

وی ادامه داد: تاغ به عنوان یک گونه مقاوم به خشکی یکی از گونه های اصلی و مهم در عملیات بیابان زدایی در شهرستان سمنان است به طوری که در طول چندسال گذشته سطح زیادی از مناطق بیابانی این شهرستان با این گونه احیا و روند پیشروی بیابان در این مناطق، تا حد بسیار زیادی کنترل شد.

وی ادامه داد: از چوب درختان قطع شده در صنایعی مانند تهیه سرکه، تقویت اراضی کشاورزی و باغی، تولید پودر و در صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع تولید آجر و سفال ساختمانی نیز استفاده می شود

مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: در ادامه عملیات اجرایی سال گذشته که در سطح ۳۷۵ هکتار اجرا شد، امسال نیز دو منطقه ۲۰۰ و ۱۰۰ هکتاری شناسایی شده است که مقرر شد متناسب با اعتبارات تخصیص داده شده در سطح ۳۰۰ هکتار از عرصه های آلوده به آفت شپشک و سفیدک عملیات قطع مکانیکی و سپس مبارزه شیمیایی در سه گام انجام گیرد.

برچسب‌ها بیابانزایی سمنان کم آبی منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زایی بیابان زدایی خشکسالی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابانزایی سمنان کم آبی بیابانزایی سمنان کم آبی منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زایی بیابان زدایی خشکسالی منابع طبیعی شهرستان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش

دریافت 200 MB کد خبر 6094756

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد