Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:51:34 GMT

۲۵ طرح کشاورزی در شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۴۶۵

۲۵ طرح کشاورزی در شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه ششمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی طرح آبیاری زیرسطحی روز پنجشنبه به نمایندگی از سایر طرح‌ها در سرایان افتتاح شد.

این طرح در باغ پسته‌ به مساحت یک هکتار در محل موتور پمپ پیروز بخش سه‌قلعه سرایان افتتاح شد و هدف از اجرای این طرح، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بازدهی آبیاری است که در سال ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه‌جویی در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح آبیاری زیرسطحی با هزینه‌کرد ۵۲۴ میلیون ریال و دبی آب هشت لیتر بر ثانیه به نمایندگی از ۲۵ طرح بخش کشاورزی شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید.

اجرای این طرح‌ها با اعتبار معادل ۶۹ هزار و ‌۱۳۳ میلیون ریال، اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال ۴۰۹ نفر را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های بازدید در شهرستان سرایان، شرایط مجتمع دامداری سرایان را از نزدیک رصد کرد.

در این بازدید ضمن گفت و گو با مالکان و اطلاع از کاستی‌های این مجتمع دامداری، تصمیماتی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شد.

جواد قناعت ضمن ارائه دستورات لازم مبنی بر ضرورت گازرسانی به این مجموعه تولیدی تا هفته دولت، بر تشکیل نشستی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای رفع مشکل تامین آب این مجتمع دامداری تاکید کرد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید مقرر شد با تامین قیر مورد نیاز توسط مالکان مجموعه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات مربوطه برای آسفالت معابر داخلی مجتمع همراهی کند.

مجتمع دامداری سرایان با ۱۶۵ واحد در قطعات ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ رأسی، حدود پنج هزار متر مربع مساحت دارد.

استاندار خراسان جنوبی را در این سفر نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی می‌کنند.

حضور در گلزار شهدای سه‌قلعه، بازدید از محور آنتنی چاه غیاث، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب، معدن بنتونیت، گود باستانی سه‌قلعه، افتتاح طرح‌های کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به سرایان است.

برچسب‌ها افتتاح طرح سرایان کشاورزی خراسان جنوبی آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح سرایان کشاورزی افتتاح طرح سرایان کشاورزی خراسان جنوبی آبیاری مجتمع دامداری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان