Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@02:59:58 GMT

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به عشایر

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۴۸۲

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی در قالب «دامدار کارت» به عشایر خبر داد.

روزنامه ایران: «عباس پاپی‌زاده» در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران از شبکه یک سیما اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کارآمدسازی یارانه‌ها و ضرورت ساماندهی ارز، تصمیمات خوبی در وزارت جهاد کشاورزی از جمله تأمین تسهیلات لازم برای خرید علوفه گرفته شده که به ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش دامپروری و طیور می‌رسد و در طول تاریخ چنین عددی بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: عشایر عزیز می‌توانند از دو طریق اقدام کنند؛ یکی موضوع «دامدار کارت» است که دریافت آن بسیار تسهیل شده و با دستوری که وزیر محترم جهاد کشاورزی صادر کردند و دولت محترم همکاری کردند، پرداخت تسهیلات با روش ضمانت زنجیره‌ای بین خود عشایر انجام می‌شود و تاکنون درصد قابل توجهی از عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
پاپی‌زاده گفت: این تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که عشایر بنا به تعداد دامی که دارند می‌توانند از این تسهیلات به‌عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند.وی با بیان اینکه قسمت دوم کار مربوط به فعالیت اتحادیه‌های عشایری است که سهامداران آن خود عشایر هستند، افزود: از طریق تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، اتحادیه‌های عشایری در ۳۱ استان اقدام به خرید و ذخیره‌سازی علوفه می‌کنند تا در زمانی که عشایر نیاز دارند در اختیار آنان قرار دهند.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در خصوص بیمه اجتماعی عشایر اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که سال ۱۳۸۴ تأسیس شده به دلایل مختلف تاکنون موفق نبوده و یکی از دلایل آن توان مالی خود عشایر در پرداخت حق بیمه است.


وی گفت: امسال تأمین اعتباری خوبی اتفاق افتاده تا بیمه اجتماعی عشایر را به‌صورت رایگان انجام دهیم که عملیاتی شدن آن نیازمند یک‌سری مصوبات است و پیگیر هستیم این مراحل قانونی انجام شود. تلاش ما این است کل جمعیت عشایری را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم که لازم است خود عشایر هم از آن استقبال کنند.
رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: با وجود اینکه عشایر کشور ۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما ۲۵ درصد گوشت قرمز و بسیاری از فرآورده‌های لبنی کشور و همچنین ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.


وی گفت: جامعه عشایری به‌دلیل پاره‌ای از محدودیت‌ها، دچار محرومیت‌هایی در مسیرهای تردد، تأمین برق، اینترنت و آموزش‌های مجازی مدارس عشایری هستند. با برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ دنبال می‌کنیم و تأمین اعتبارات خوبی که انجام شده می‌توانیم برخی از این مشکلات را برطرف کنیم.رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در سال ۱۴۰۰ با خشکسالی شدیدی مواجه بودیم که با پیگیری توانستیم ۸۰۰ هزار تن علوفه دامی مورد نیاز عشایر را تأمین کنیم که نسبت به سال‌های قبل عدد قابل توجهی بود و رشد چشمگیری داشت.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان امور عشایر ایران خود عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد