Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:59:06 GMT

بهترین جهاد تبیین، زنده نگه داشتن یاد شهدا است+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۵۵۷

بهترین جهاد تبیین، زنده نگه داشتن یاد شهدا است+عکس

با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادواره ۷ شهید روستای جاورده و دشت آزادی چاروسا با حضور دهیاری، شورای اسلامی، برخی از مسئولان و اقشار مختلف مردم این دهستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، یادواره شهدای جاورده و دشت آزادی بخش چاروسا به همت حوزه مقاومت  بسیج شهید بهشتی  جاورده و با حضور دهیاری، شورای اسلامی، برخی از مسئولان و اقشار مختلف مردم این دهستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی چاروسا در این یادواره با اشاره به اینکه خودگذشتگی و ایثار شهدا تضمین کننده ادامه راه انقلاب  بوده و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران ضروری است گفت: تجلیل از خانواده شهدا به عنوان یادگاران شهیدان انقلاب، کمترین اقدام انجام شده است.

حجت‌الاسلام صادق انصاری پور با اشاره به اینکه شهدا چراغ راه آیندگان هستند افزود: در این جهان غبارآلود که دشمنان ارزش‌های انقلاب را هدف قرار داده اند، بهترین جهاد تببین زنده نگه داشتن یاد شهدا است که می‌تواند ارزش‌های نظام اسلامی را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه همه ایام متعلق به شهدا بوده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان ضروری است تصریح کرد: بزرگداشت یاد شهدا باهدف احیای ارزش و فضیلت‌های اخلاقی این قشر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی خانواده شهدا را اسوه استقامت دانست و ادامه داد: شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگرف‌ترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش‌های تاریخ را دارد بنابراین برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی است.

انصاری خاطر نشان کرد: دشمن در سنگر‌های دیروز و امروز به طریق مختلف برای از بین بردن هویت و فرهنگ اسلامی در همه جوامع اسلامی بوده، اما شهدای ما در جنگ دیروز با دشمن جنگیدن وخاک وطن، اسلام و امنیت ما را حفظ و برقرار کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۷ خانواده‌ شهید روستای جاورده و دشت آزادی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

کد خبر 6094270

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود