Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:53:44 GMT

حفاران غیرمجاز در شهرری به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۸۹۵۵

حفاران غیرمجاز در شهرری به دام افتادند

به گزارش ایرنا ، نوروز تقی‌پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در شهرستان ری اظهار داشت: تعدادی افراد سودجو به منظور یافتن اموال تاریخی و فرهنگی عتیقه در روستای امین آباد اقدام به حفاری کرده بودند  که برای بررسی در محل مورد نظر حاضر شدیم.

وی افزود: حفاران غیرمجاز  که به دنبال اشیاء زیر خاکی در یک منزل مسکونی اقدام به حفاری کرده بودند با اقدام اداره میراث فرهنگی شهرستان ری و با همکاری کلانتری امین آباد و قوه قضائیه به دام افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری گفت: پس از هماهنگی و صدور حکم قوه قضائیه مبنی بر ورود به منزل،  متوجه حفاری غیرمجاز شدیم که در این راستا افراد بازداشت شدند.

تقی پور یادآورشد: یکی از سودجویان نیز که دارای دستگاه فلزیاب بود بنا به اظهارات متهمان در محلی دیگر بازداشت شد و براین اساس تمامی عوامل این حفاری غیر مجاز دستگیر و به نیروی انتظامی جهت اعمال قانون تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری خاطرنشان کرد: عوامل حفاری غیرمجاز، افراد مطلع و صاحبان ملک که در این عملیات دستگیر شدند ۷ نفر بودند و لوازم حفاری از جمله هواکش، بالابر، دستگاه فلزیاب و سایر لوازم در محل کشف و ضبط شد.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی شهرستان ری قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی میراث فرهنگی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ زمان اله کریمی گفت: بر اساس خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در یکی از روستا‌های این شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان این که وسایط توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند