Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:14:04 GMT

جبران کاهش آورد سد سفیدرود با نوبت بندی رهاسازی آب

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۹۲۸۷

جبران کاهش آورد سد سفیدرود با نوبت بندی رهاسازی آب

ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، کاهش آورد سد سفیدرود را بیش از ۳۰ درصد سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان نگران نباشند، زیرا با نوبت بندی آب طبق جدول زمان بندی، کمبود ذخیره آبی را جبران کردیم.

وحید خرمی در حاشیه بازدید از اراضی شالیکاری شهرستان لنگرود در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدام به رهاسازی آب سد سفیدرود خواهیم کرد و لذا تا امروز هیچ نگرانی از حیث نوبت بندی آب تا پایان تیر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ورودی آب پشت سد و کمبود بارندگی ها و افزایش دمای هوا، افزود: اگرچه وضعیت ذخیره آبی امسال کمتر از سال گذشته است، اما با مدیریت و برنامه ریزی انجام شده، تاکنون مانند سال گذشته اراضی کشاورزی را آبیاری کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، کاهش آورد سد سفیدرود را بیش از ۳۰ درصد سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان نگران نباشند، زیرا با نوبت بندی آب طبق جدول زمان بندی، کمبود ذخیره آبی را جبران کردیم.

خرمی، وسعت آبخور سد سفیدرود در اراضی شالیکاری شرق گیلان را حدود ۶۰ هزار هکتار دانست و عنوان کرد: کشاورزان اراضی سنتی که آبخور آنان تابع رودخانه های محلی است، به دنبال کم شدن آب رودخانه دچار مشکل می شوند و لذا به چاه ها مراجعه می کنند.

وی از هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی جهت لایروبی رودخانه ها و شبکه های آبیاری استان خبر داد و گفت: اعتبارات خوبی نیز جهت راه اندازی و تعمیر ایستگاه های پمپاژ گذاشتیم تا هیچ چاه و پمپ آب منطقه ای و جهاد کشاورزی خاموش نماند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، همچنین از هزینه کرد بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان لنگرود جهت لایروبی کانال ها و تعمیر تاسیسات آبرسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود دو میلیارد تومان تجهیزات برق رسانی برای ایستگاه های پمپاز شهرستان لنگرود خریداری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای سد سفیدرود رهاسازی آب آب منطقه ای سد سفیدرود سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد