Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

موافقت روسیه با طرح سازمان ملل برای صادرات غلات از اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۶

بعد از اتهام‌زنی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا علیه روسیه مبنی بر ایجاد بحران غذایی در جهان به‌دلیل محاصره دریایی اوکراین، آنکارا از موافقت مسکو با طرحی برای صادرات غلات اوکراینی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه گفت روسیه و ترکیه مکانیسم پیشنهادی سازمان ملل برای صادرات غلات اوکراین را قابل قبول می‌دانند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چاووش اوغلو در جریان سفر هفته گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به آنکارا، موضع خود را درباره طرح کمک به صادرات مواد غذایی از بنادر اوکراین برای او تشریح کرد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در آنکارا توضیح داد: «ما معتقدیم که مکانیسم پیشنهادی سازمان ملل قابل قبول است و مهم است که این مشکل از طریق سیستم سازمان ملل حل شود. من در این دیدار به لاوروف گفتم که این یک مشکل مشترک است نه مشکل دو کشور».

وی همچنین بر لزوم رسیدگی به نگرانی‌های مسکو در مورد باز شدن گذرگاه‌های بشردوستانه صادرات غلات از اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «روسیه از انتقال سلاح [به اوکراین] می‌ترسد. این ترس‌ها نیز باید از بین برود، باید یک گزینه قابل قبول برای همه طرف‌ها پیدا شود. اکنون منتظر پاسخ روسیه هستیم، در صورت موافقت، یک نشست چهارجانبه فنی در استانبول برگزار می‌شود و مرکزی برای کنترل اجرای سازوکار تشکیل خواهد شد».

رایزنی اردوغان و دبیرکل ناتو درباره سوئد و فنلاند ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۵

رئیس‌جمهوری ترکیه و دبیرکل ناتو درباره وضعیت درخواست عضویت سوئد و فنلاند تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعیت درخواست عضویت سوئد و فنلاند رایزنی کردند.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور اردوغان در این مکالمه تلفنی بر لزوم انجام اقدامات لازم برای رفع نگرانی‌های مشروع ترکیه در خصوص درخواست فلاند و سوئد برای عضویت در ناتو بار دیگر تاکید کرد».

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: «بدون انجام اقدامات ملموس توسط فنلاند و سوئد برای رسیدگی به انتظارات به‌حق ترکیه و ارائه تعهدات کتبی برای تغییر پارادایم در مبارزه با تروریسم و همکاری صنایع دفاعی نمی‌تواند در این روند پیشرفتی داشت».

اعلام آمادگی رئیس جمهور چین برای کمک به حل بحران اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۵

رئیس جمهوری چین گفت که پکن در حال اتخاذ موضع مستقل در مورد مسئله اوکراین، "با در نظر گرفتن حقایق و واقعیت‌های تاریخی" است.

به گزارش خبرگزاری تاس، تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، آمادگی کشورش را برای کمک به حل و فصل بحران اوکراین اعلام کرد.

این شبکه تلویزیونی به نقل از شی گفت: «همه طرف‌های ذی‌ربط باید موضعی مسئولانه اتخاذ کنند و در نتیجه حل و فصل صحیح بحران در اوکراین را ترویج کنند. چین آماده است تا به ایفای نقش سازنده خود ادامه دهد.»

وی تاکید کرد: "ما فعالانه به حفظ صلح در مقیاس جهانی کمک می‌کنیم. به همین ترتیب، ما به حفظ نظم اقتصادی باثبات در جهان کمک می‌کنیم."

هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۴

- کاخ سفید پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اسیر شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روسیه از آمریکایی‌ها خواست به اوکراین سفر نکنند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که اگر این گزارش ها درست باشد، واشنگتن تمام تلاش خود برای آزادی آنها را انجام خواهد داد.

دو آمریکایی که در کنار نیروهای اوکراینی مشغول جنگ با نیروهای روسیه بودند حدود یک هفته است که مفقود شده و احتمالا بدست نیروهای روسیه اسیر شده‌اند.

اطمینان بایدن به زلنسکی برای حمایت از اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۱

منابع رسانه‌ای شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران گزارش کردند که رئیس جمهور ایالات متحده در تماس با همتای اوکراینی خود مجددا بر تعهد آمریکا در حمایت و پشتیبانی از اوکراین در نبرد با روسیه تاکید کرد.

به گزارش منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مجدداً بر تعهد خود مبنی بر اینکه ایالات متحده در کنار اوکراین خواهد بود، تاکید کرده است.

بایدن گفت که به زلنسکی اطلاع داده ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر کمک امنیتی به کی‌یف ارائه می‌کند.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از برنامه دولت آمریکا برای اختصاص تجهیزات بیشتر نظامی به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه خبر دادند.

فرانسه خبر تحویل بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین را رد کرد ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۳:۵۸

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که گزارش‌ها در خصوص ارائه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین از سوی روسیه صحت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه چهارشنبه‌شب گفت: ادعاهای منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روسیه مبنی بر تحویل مهمات و بمب‌های خوشه‌ای از سوی فرانسه به اوکراین کاملا نادرست است.

وی افزود: فرانسه به تعهدات خود تحت کنوانسیون اسلو پایبند است.

به گزارش ایرنا، فرانسه یکی از ۱۰۰ کشوری است که در سال ۲۰۰۸ کنوانسیون اسلو را درباره بمب‌های خوشه‌ای امضا کرده است.

بر اساس این کنوانسیون، همه کشورهای عضو از استفاده، تولید، انتقال و ذخیره این تسلیحات بحث انگیز منع شدند.

آخرین بار فرانسه از بمب‌های خوشه‌ای در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ استفاده و تولید خود را در سال ۲۰۰۲ متوقف کرد.

روسیه: انبار مهمات ناتو را در اوکراین هدف قرار دادیم ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۳:۵۷

ارتش روسیه اعلام کرد، از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن یک انبار در غرب منطقه لویو اوکراین که در آن مهمات و تسلیحات ناتو نگهداری می‌شد، استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه چهارشنبه شب گفت که نیروهای این کشور از موشک‌های بسیار دقیق برای انهدام انبار نزدیک شهر زولوچیف در نزدیکی مرز با لهستان که عضو ناتو است، استفاده کردند.

وی افزود، مهمات توپخانه‌های هویتزر که توسط آمریکا در اختیار اوکراین قرار گرفته، در این انبار نگهداری می‌شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در روز چهارشنبه چهار توپ هویتزر در نقاط دیگر اوکراین منهدم شد و حملات هوایی روسیه همچنین "تجهیزات هوانوردی" اوکراینی را در فرودگاه نظامی در منطقه میکولایف جنوبی منهدم کرد.

سفر همزمان سران فرانسه، آلمان و ایتالیا به کی‌یف

سران سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا به منظور اعلام حمایت از اوکراین در برابر روسیه، وارد کی‌یف پایتخت این کشور شدند.

در شرایطی که تنش‌ها میان کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا به کی‌یف سفر کردند.

سفر سران این سه کشور اروپایی که به منظور نشان دادن ادامه حمایت آنها از اوکراین با استفاده از قطار انجام شده و قرار است آنها با ولودیمر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار داشته باشند.

سفر همزمان و مشترک ماکرون، شولتز و دراگی به اوکراین در شرایطی انجام شده که تنش‌ها میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با روسیه بعد از آغاز درگیری‌ها با اوکراین خبرساز شده و روابط مسکو با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را متشنج کرده است.

سفر سران پاریس، برلین و رم به کی‌یف یک روز بعد از تماس تلفنی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی صورت گرفت؛ تماسی که در آن بایدن به ولودیمیر زلنسکی وعده کمک‌های تسلیحاتی یک میلیارد دلاری جدید داده است.

ادعای انگلیس درباره کاهش سرعت پیشروی روسیه در اوکراین 

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد ادعا کرد: تمامی پل های اصلی روی رودخانه سیورسکی دونتس که شهر سیورودونتسک را به سرزمین تحت کنترل اوکراین متصل می کند، اکنون به احتمال زیاد ویران شده اند. اوکراین احتمالاً توانسته است بخش بزرگی از نیروهای رزمی خود را که ابتدا سیورودونتسک را در اختیار داشتند، خارج کند.

این بیانیه مدعی شد: وضعیت همچنان برای نیروهای اوکراینی و غیرنظامیان در شرق رودخانه بسیار دشوار است. از آنجایی که پل ها به احتمال زیاد تخریب شده اند، روسیه اکنون باید یا از رودخانه مورد بحث عبور کند یا در جناح های متوقف شده پیشروی کند، تا دستاوردهای تاکتیکی را به مزیت عملیاتی تبدیل کند.

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: نیروهای رزمی روسیه در دونباس به احتمال زیاد در یگان‌های موقتی و کم تعداد فعالیت‌ می‌کنند. همانطور که مقامات اوکراینی ادعا می کنند، برخی از یگان‌ های تاکتیکی روسی (BTG) - که معمولاً با حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ پرسنل تشکیل شدند - حدود ۳۰ سرباز را جمع آوری کرده‌اند.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، خط مقدم برای هر دو طرف که در شهرهای مورد مناقشه می‌جنگند، به طور فزاینده‌ای به یگان‌های کوچکی از نیروها که معمولاً پیاده عمل می‌کنند، تبدیل شده است.

بیانیه منتشر شده با بیان این ادعا که برخی از نقاط قوت روسیه در این شرایط مزیت بحساب نمی‌آیند مدعی شد: این احتمالاً به سرعت کُند پیشروی روسیه منجر شده است.

روسیه: آمریکا رنج مردم اوکراین را طولانی می‌کند

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد، واشنگتن با تحویل تسلیحات به اوکراین شرایط سخت و رنج مردم اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف بامداد پنجشنبه خاطرنشان کرد: آمریکا در حال طولانی کردن مشکلات و دوره دشوار اوکراین و مردم این کشور است.

این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در حالی که کشورش با بحران‌های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، افزایش قیمت‌ها و تورم بی‌سابقه در ۴۰ سال اخیر مواجه است، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره بسته نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف گفت‌وگو کرد.

بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم‌های پیشرفته راکتی می‌شود به اوکراین ارائه خواهد داد.

کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری بایدن به اوکراین

رئیس‌جمهوری آمریکا از تزریق یک میلیارد دلار تسلیحات جدید آمریکا به اوکراین خبر داد که شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه، هویتزر و مهمات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره این تسلیحات جدید اطلاع داد.

پس از این تماس ۴۱ دقیقه‌ای بایدن در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارائه می‌کند که شامل واحدهای توپخانه و تسلیحات دفاعی بیشتر ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم‌های موشکی پیشرفته می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از اختصاص ۲۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه بیشتر برای کمک به مردم اوکراین از جمله تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیزات حیاتی پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، غذا، سرپناه و پول نقد برای خانواده‌ها برای خرید اقلام ضروری خبر داد.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: جدیدترین بسته‌های تسلیحاتی برای اوکراین شامل ۱۸ هویتزر، ۳۶ هزار گلوله مهمات برای آنها، دو سیستم دفاعی ساحلی هارپون، راکت‌های توپخانه، رادیوهای امن، هزاران دستگاه دید در شب و بودجه برای آموزش است.

در کی‌یف، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود بابت این "کمک نظامی حیاتی" از جانب ایالات متحده تشکر و قدردانی کرد. او در پیامی توییتری نوشت: تاکید کردم که ما نیاز فوری به سلاح‌های سنگین بیشتری داریم که به طور منظم‌تر تحویل داده شود.

این بسته‌های کمکی که هم‌زمان با دیدار لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده با متحدانش در بروکسل ارائه می‌شود، به دو دسته تقسیم می‌شود؛ انتقال اقلام دفاعی اضافی از ذخایر ایالات متحده و سایر تسلیحات که از جانب ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) که یک برنامه مجزا با مجوز کنگره است، تامین می‌شود.

در همین حال واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه کشورهای غربی را به "جنگ نیابتی با روسیه" متهم کرد و به خبرنگاران گفت: می‌خواهم به کشورهای غربی که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند بگویم خون غیرنظامیان روی دستان شماست.

این برای اولین بار است که ایالات متحده پرتابگرهای هارپون مستقر در زمین را به اوکراین ارسال می‌کند. در ماه مه، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایالات متحده در حال کار بر روی راهکارهای بالقوه است که شامل خارج کردن یک پرتابگر از یک کشتی آمریکایی برای کمک به ارائه قابلیت پرتاب موشک هارپون به اوکراین است. هارپون‌ها ساخت شرکت بوئینگ هستند و هر موشک آن حدود ۱.۵ میلیون دلار قیمت دارد.

با طرح اعطای یک میلیارد دلار دیگر کمک تسلیحاتی به اوکراین، رقم کل کمک‌های آمریکا به اوکراین از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکرین، به ۵.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، آمریکا مجموعا تسلیحات و تجهیزاتی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به اوکراین قول یا تحویل داده است.

این کمک‌ها شامل سلاح‌های سنگین، سامانه‌های موشکی و گلوله‌ برای توپخانه هویتزر است. ارائه این تسلیحات به اوکراین مشروط به تعهد این کشور در عدم استفاده از آنها برای حمله به اهداف در روسیه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی جنگ اوکراین روسیه اروپا آمریکا چین ناتو متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی ولودیمیر زلنسکی یک میلیارد دلار بمب های خوشه ای ایالات متحده جمهوری ترکیه کشورهای غربی رئیس جمهوری صادرات غلات برای کمک کمک امنیتی رئیس جمهور سازمان ملل وزارت دفاع جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می‌تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.

او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی‌های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم‌های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.

آمریکا ادعا می‌کند که حمایت چین، روسیه را قادر می‌سازد تا تولید تانک، مهمات و خودرو‌های زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشور‌ها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آن‌ها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالا‌ها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند، اما این کالا‌ها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.

پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.

چین مدت‌ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می‌کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد