Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیر میان مدت و بلند مدت دارد که سبب افزایش بهره‌وری و رقابت پذیرتر شدن اقتصاد کشور می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم‌آباد، حسین سلاحورزی ظهر امروز در گردهمایی دبیران و مسئولان  دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور  که در لرستان برگزار شد با بیان اینکه  از سال 94 بحث تشکیل بسیج در اتاق بازرگانی مطرح شد اظهار داشت: علی‌رغم مخالفت‌های آن زمان واقعیت این است با تشکیل بسیج در اتاق بازرگانی گواهی و شهادت می‌دهیم بسیج به جزء حل مسائل کلان در حوزه فضای کسب و کار و مشکلات پیش رو تولیدکنندگان این نهاد هیچ گونه هدفی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بسیج اتاق بازرگانی در بحث کرونا و در ایام این بیماری به ویژه در تامین نیازهای بهداشتی مردم داشت نقش بسزایی دارد. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: به عنوان فعالان اقتصادی در شبکه فعالیت‌ها همیشه از فقدان یک پایگاه اطلاعاتی دقیق از ظرفیت‌ها و نیازها است دچار مشکل هستیم،  ولی خوشبختانه برنامه‌ای تدوین و بستری فراهم شده که این پایگاه در کشور ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه تصوری در مورد اتاق بازرگانی وجود دارد که اتاق نقش منتقد و اپوزیسون سیستم اقتصاد کشور را دارد بیان کرد: واقعیت این است بر اساس  قانون فلسفه تشکیل اتاق بازرگانی به عنوان نهاد بخش خصوصی شناسایی مشکلات و مسائل پیش روی  بخش خصوصی و فعالان اقتصادی  است و قاعدتا انعکاس این مشکلات و نارسایی‌ها  از نگاه کارگزاران مخالفت یا انتقاد تصور شود ولی واقعیت این است فعالان اقتصادی و تولید کنندگان به عنوان بخشی از ملت هدفی جزء اعتلای کشور و موفقیت نظام و دولت‌ها را  ندارند. 

وزیر جهاد کشاورزی: تداوم ارز ترجیحی تورمی به مراتب بالاتر را داشت/امسال 20هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی نیاز داشتیمضرغامی: هتل‌ها باید برای رعایت حداقل الزامات و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی اهتمام کامل داسته باشندجزئیات عرضه ارز صادرکنندگان در بازار/ چقدر ارز فروش رفت؟

 سلاحورزی گفت:  مشکلی که امروز در همه بخش‌های اقتصادی کشور که به صورت تورم یا بیکاری خود را نشان می‌دهد، با آن مواجه هستیم عمدتا ناشی از کمبود سرمایه و به عبارتی منفی شدن نرخ تشکیل سرمایه‌گذاری است.

وی  تصریح کرد: اگر  قرار است در کشور  تشکیل سرمایه‌گذاری در قالب خصوصی سازی و یا  سرمایه‌گذاری انجام شود این امر نیازمند حمایت است که در این راستا  بسیج می‌تواند موثر باشد. 

رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که علاوه بر حمایت بسیج از رفع مشکلات واحدهای تولیدی حمایت از  سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است.

 سلاحورزی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه  اتاق بازرگانی و تشکل‌های خصوصی همیشه بر سیاست‌ها نقد دارند به  به نظر می‌رسید  در رابطه با موضوع حذف ارز 4200 تومانی بعد از مردم بخش خصوصی، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی دچار مشکل شوند ولی از این موضوع استقبال کردند چرا که تاثیر میان مدت و بلند مدت با افزایش بهره‌وری و رقابت پذیرتر شدن اقتصاد کشور می‌شود. 

انتهای پیام/645/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی سرمایه گذاری اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را