Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قمچی بیک تاشی‌اف»، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان درباره مرگ «مراد قزاق بایف» کارشناس و تحلیلگر علوم سیاسی این کشور توضیحاتی داد.

به گفته تاشی اف، قزاق بایف در سال 2019 به دلائل متعدد از جمله اتهام به خیانت تحت نظارت مقامات امنیت ملی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه، در 23 سپتامبر 2019 کمیته امنیت ملی رسیدگی‌های پیش از محاکمه را بر اساس ماده یک قانون جزایی قرقیزستان مبنی بر خیانت آغاز کرد.

وی ادامه داد: این پرونده جنایی در سال 2019 قبل از قدرت گیری «سادیر جباراف» رئیس جمهور فعلی قرقیزستان بوده است. علاوه بر این، تا آوریل 2021، در چارچوب پرونده جنایی، طیف وسیعی از اقدامات عملیاتی و همچنین تحقیقاتی با هدف به دست آوردن دقیق اطلاعاتی که تایید کننده دخالت «قزاق بایف» در ارتکاب جنایت باشد، انجام شد.

رئیس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان گفت: پس از دریافت شواهد غیرقابل انکار، در 13 آوریل 2021، قزاق بایف به ارگان‌های کمیته دولتی امنیت ملی احضار شد.

به گفته وی، از یکم مارس 2022، به درخواست خود قزاق بایف و وکیلش، توافق نامه‌ای با وی در مورد پذیرش اتهامات منعقد و توسط دادگاه «پروومایسکی» بیشکک تأیید شد. سپس در 10 مارس 2022، پرونده جنایی علیه وی تکمیل و برای بررسی ماهیت به دادگاه منطقه پروومایسکی ارسال شد که پرونده در این دادگاه قرار دارد.

تاشی‌اف خاطرنشان کرد که جلسه دادگاه به طور مداوم به درخواست وکلای وی به تعویق افتاد.

وی همچنین تاکید کرد: نمی‌تواند جزئیات تحقیقات را فاش کند، زیرا این پرونده جنایی دارای برچسب «فوق سری» است.

به گفته رئیس کمیته دولتی امنیت ملی، قزاق بایف در طول اقامت خود در بازداشتگاه پیش از محاکمه کمیته دولتی امنیت ملی، بارها توسط پزشکان این سرویس معاینه شده و داروهای مناسب دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: ما نه تنها در رابطه با قزاق بایف بلکه در مورد هر کسی که در یک بازداشتگاه پیش از محاکمه نگهداری می‌شود، این امکانات را فراهم می‌کنیم. اگر یکی از بستگان یا وکلا با درخواست مراقبت‌های فوری پزشکی یا وضعیت سلامتی به ما مراجعه کند، بلافاصله پاسخ داده و آنها را به بیمارستان می‌فرستیم.

تاشی‌اف ادامه داد: بنابراین، ما درخواست‌های قزاق بایف و وکیلش را نادیده نگرفتیم، بلافاصله وی را به بیمارستان اعزام کردیم، تشخیص داده شد و درمان مناسب را دریافت کرد.

وی گفت: صبح روز 9 ژوئن 2022، به دلیل وخامت شدید وضعیت سلامتی قزاق بایف، از اداره بازداشتگاه درخواست آمبولانس دادند و وی را در بیمارستان بالینی شماره یک بیشکک بستری کردند که روز بعد در این بیمارستان درگذشت.

رئیس کمیته دولتی امنیت ملی این نکته را یادآور شد که ما همه اقدامات برای نجات وی را انجام دادیم. البته در بازداشتگاه فشار روانی و اخلاقی ناشی از قرار گرفتن در خود موقعیت وجود دارد. بنابراین، اگر فردی بیماری زمینه‌ای داشته باشد، ممکن است تشدید شود.

تاشی‌اف گفت: ما از نزدیک همه اوضاع را زیر نظر داریم و اگر کسی بیمار باشد، فوراً وی را در بیمارستان بستری می‌کنیم.

وی همچنین ادعاهای نزدیکان قزاق بایف در مورد استفاده از شکنجه و تهدید را رد کرد و آن را کذب دانست.

رئیس کمیته دولتی امنیت ملی بیان کرد: حتی زمانی که دادگاه تصمیم به بازداشت افراد بلندپایه سابق می‌گیرد، همه آنها درخواست می‌کنند که در بازداشتگاه موقت این کمیته قرار بگیرند، زیرا در این بازداشتگاه هیچ گونه فشاری بر فرد بازداشتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بازداشتگاه، دوربین‌های فیلمبرداری در بیرون و داخل راهروها وجود دارد که ورود و خروج را ضبط و ثبت می‌کند، همه مکالمات به طور کامل ضبط شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به ادامه همکاری با وحید شمسایی گفت: با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، احسان اصولی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی از جام ملت‌های آسیا گفت: همه شاهد بودند که تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه با تیم‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی و کادر فنی برنامه‌ریزی کردیم و اگر رنکینگ جهانی فوتسال را نگاه کنید، از بین تیم‌های رده بالا، اسپانیا و پرتغال نخواستند با ما بازی کنند. با اکثر تیم‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، بازی و در تورنمنت برزیل شرکت کردیم که تورنمنت اثرگذاری بود و شاکله اصلی تیم در آنجا توسط کادر فنی تیم ملی شکل گرفت و در دو بازی با روسیه و تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد. خدا را شاکریم و جا دارد که از همه کسانی که در این مدت کمک کردند، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: از تمام حمایت‌های آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش، مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس ممنون هستیم که با پیام محبت‌آمیزشان باعث دلگرمی فرزندان‌ خود در تیم ملی شدند. امروز و فردا استراحت می‌کنیم و سپس کارمان را برای جام جهانی شروع می‌کنیم و با توکل به خدا و تلاش همه اعضای تیم ملی می‌رویم که در جام جهانی هم افتخارآفرین باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تعداد اردوهای تیم ملی تا جام جهانی مشخص شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: براساس نظر شمسایی، لیگ را تا پنج شش هفته پیش می‌بریم و در این مدت لیگ را برنامه‌ریزی کردیم و بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند. بازی در لیگ یک مقدار بازیکنان را در آمادگی نگه می‌دارد و برای بازی‌های دوستانه در فیفادی‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردیم. این موضوع در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد و ما کاملاً آماده می‌شویم تا در جام جهانی باقدرت حضور پیدا کنیم.

اصولی راجع به بحث تمدید قرارداد شمسایی تصریح کرد: ما در خدمت او هستیم و با پرقدرت ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مبالغ قرارداد گذشته آنها پرداخت شده است یا خیر، گفت: یک بدهی از سال گذشته باقی مانده است و آن هم به خاطر این بود که به آخر سال خوردیم و به دلیل گرفتاری و نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌ها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. یک مبلغ جزئی از سال گذشته باقی مانده است که در اولین فرصت به شمسایی تقدیم خواهیم کرد و قرارداد جدید را امضا می‌کنیم. هیچ مشکلی وحود ندارد. ارکان مدیریتی فدراسیون روی تمام قراردادها حساس هستند و این موارد کاملا انجام می شود خوشبختانه فصای خیلی خوبی وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی