Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:32:10 GMT

کلنگ ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در ماه آینده زده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۹۹۱۸

کلنگ ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در ماه آینده زده می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که اوایل ماه جاری آغاز شده است گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلف اعم از آماده‌سازی زمین، خاکبرداری، فونداسیون یا تعیین کاربری است و در تیرماه فرآیند احداث ۱۰۰ هزار واحد دیگر را آغاز می‌کنیم.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که تحت مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد اوایل خردادماه عملیات  اجرایی ۱۰۰ هزار واحد را آغاز کردیم و انشاءالله طبق برنامه در تیرماه ۱۰۰ هزار واحد دیگر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌ریزی این است که هر سه ماه یک بار ۱۰۰ هزار را شروع کنیم تا طبق تعهدی که داده‌ایم ظرف چهار سال ۷۰۰ هزار واحد را تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که ساخت واحد مسکونی، مقدماتی لازم دارد که باید در چند مرحله انجام شود گفت: مرحله اول بحث مکان یابی و انتخاب زمین است که همین فرآیند نیز دو تا گام دارد؛ یکی زمین‌های داخل محدوده شهری است و دیگری زمین‌هایی که باید درخصوص الحاق و کاربری آنها تعیین تکلیف شود.

جعفری  تصریح کرد: مرحله دوم بحث آماده‌سازی زمین است. بعضا زمین‌هایی در سطح شهرها داریم که شبکه راهها و دسترسی و پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مثل جدول، فاضلاب، سیستم جمع‌آوری آبهای سطحی، انشعابات و غیره در آنها هنوز اجرا نشده است. همزمان باید بحث دسترسی، محله‌سازی و محوطه‌سازی هم شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که در گام بعدی باید مجوزهای لازم اخذ شود گفت: بعد از دریافت پروانه و تهیه نقشه‌ها عملیات اجرایی ساخت مسکن شروع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت ۱۰۰ هزار واحد آغاز شده در شهرهای  جدید گفت: تعدادی از پروژه‌ها در مرحله آماده‌سازی زمین، برخی در حال خاکبرداری و تعدادی نیز در مرحله فونداسیون است. بعضی از این مراحل را نیز همزمان دنبال می‌کنیم. یعنی دریافت پروانه‌های ساختمانی به موازات آغاز عملیات اجرایی پیگیری می‌شود.

جعفری تاکید کرد: در برخی موارد شهرداری در حال بررسی کاربری اراضی است. برای این‌که بتوانیم در کمیته ماده ۵ استان یا شورای عالی معماری و شهرسازی مجوزهای لازم را بگیریم این مراحل باید طی شود.

انتهای  پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرهای جدید شرکت عمران شهرهای جدید نهضت ملی مسکن مسكن مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید علیرضا جعفری شرکت عمران شهرهای جدید ۱۰۰ هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی