Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایمن سوزان»، رئیس هیات نمایندگی سوریه در هجدهمین نشست بین المللی سوریه در «مذاکرات روند آستانه» در «نور سلطان» قزاقستان تاکید کرد: «تهدیدهای رژیم ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی های نشست آستانه در تضاد است».

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایران اکونومیست از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس هیات نمایندگی سوریه در این مذاکرات در کنفرانس مطبوعاتی در شهر نورسلطان قزاقستان گفت که «رژیم ترکیه همچنان به نقض حریم و حاکمیت سرزمین سوریه ادامه می دهد و با هدف قرار دادن خاک سوریه و کشتن مردم بی گناه به بهانه ها و استدلال های بی پایه بر طبل تجاوز می کوبد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که «تهدیدات رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای به اصطلاح امن با نتایج آستانه در تضاد است و اقدامات آنکارا جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.»

معاون وزیر امور خارجه سوریه همچنین هدف از حضور غیرقانونی آمریکا در خاک کشورش را بی ثباتی و در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی دانست و خواستار پایان دادن به هرگونه حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه شد.

روسیه: دور بعدی مذاکرات آستانه پاییز برگزار می شود

از سویی دیگر، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه و رئیس هیات روس در هجدهمین نشست بین المللی سوریه در مذاکرات روند آستانه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه پاییز امسال برگزار می شود.

لاورنتیف در گفت وگو با خبرنگاران در نور سلطان قزاقستان گفت که دور بعدی مذاکرات سوریه در قالب روند آستانه پاییز ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

وی بیان کرد که مسکو از ژنو به عنوان محلی برای برگزاری نشست ها درباره قانون اساسی سوریه راضی نیست، زیرا سوئیس از نظر تحریم ها و لفاظی های ضد روسی از دیگر کشورهای غربی پیشروتر است.

نماینده پوتین در سوریه با اشاره به اینکه کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) هنوز بر سر پیشنهاد مشخصی درباره تاریخ نشست بعدی سران آن به توافق نرسیده اند، اشاره کرد که طرف ایرانی تمایل خود را برای میزبانی این نشست ابراز کرده است.

لاورنتیف درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.

فرستاده ویژه روسیه دیروز (چهارشنبه) هم در اظهاراتی تاکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی است.

وی همچنین گفت که نیروهای آمریکایی که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، منابع این کشور را به یغما می‌برند.
نماینده روسیه در نشست آستانه همچنین درباره تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نیز گفت: حملات اسراییل به خاک سوریه غیرقابل قبول است که این موضوع در مذاکرات نورسلطان بررسی خواهد شد.
لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را نیز غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.
هجدهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه از روز گذشته (چهارشنبه) - به مدت دو روز - در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز شده و شرایط بازگشت آوارگان سوری مهمترین دستور کار این دور از مذاکرات است.

این مذاکرات امروز (پنجشنبه) با انتشار متنی در قالب بیانیه پایان خواهد یافت.  
هفدهمین دور مذاکرات آستانه در روزهای ۲۱ و ۲۲ دسامبر سال گذشته (۲۴ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰) در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو مذاکرات آستانه روند آستانه خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد

سازمان دهندگان «ناوگان آزادی ۲» اعلام کردند که اعزام این ناوگان پس از برنامه ریزی برای حرکتش به سمت غزه در روز جمعه ۲۶ آوریل برای چند روز به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این ناوگان قرار بود روز جمعه از بندر توزلا در سمت آسیایی استانبول به سمت نوار غزه حرکت کند تا «محاصره اعمال شده بر این باریکه که سال‌هاست ادامه دارد و اکنون تحت جنگ همه جانبه اسرائیل برای حدود هفت ماه است، بشکند».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف این ناوگان شکستن محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

داوطلبانی از سازمان‌های مدنی از ۱۲ کشور از سراسر جهان برای شرکت در این ناوگان آماده شده‌اند. بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه (İHH) بر این ناوگان نظارت می‌کند که شامل کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه به همراه گروه زیادی از داوطلبان است.

بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه «İHH» همان سازمانی است که اولین ناوگان آزادی را با کشتی معروف خود مرمره آبی در ماه مه ۲۰۱۰ راه اندازی کرد که توسط نیروی دریایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و ۱۰ شرکت کننده ترکیه‌ای که در آن بودند، کشته شدند و این مساله باعث ایجاد بحران شدید دیپلماتیک بین ترکیه و اشغالگران شد.

فلیپ لوپز هماهنگ کننده این ناوگان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ما تضمین می‌کنیم که تمام استانداردهای فنی و تجهیزات لازم برای حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: امروز داوطلبان جدیدی در حال آموزش اقدامات صلح آمیز هستند تا برای ماموریتی مهم آماده شوند.

ناوگان آزادی حامل بیش از ۵ هزار تُن کمک‌های غذایی، دارویی و آب آشامیدنی است تا از بحران انسانی در نوار غزه کاسته شود.

لوپز گفت: هم اکنون برای انتقال قایق‌ها به بندری در استانبول اقدام می‌شود تا تمام اقدامات رسمی لازم انجام شده و تسهیل روند سوار شدن داوطلبان به قایق‌ها انجام شود.

همچنین زاهر بیراوی رئیس کمیته بین‌المللی شکست محاصره نوار غزه و عضو موسس ناوگان آزادی اعلام کرد این اولین قدم برای راه اندازی این ناوگان از کشورهای مختلف است.

وی افزود کشتی‌ها به جدیدترین تجهیزات پشتیبانی مجهز شده تا سلامت داوطلبان و کمک‌های بشردوستانه تامین گردد و برای هر درگیری احتمالی با نیروهای اشغالگر صهیونیست آمادگی داشته باشند.

بیراوی ادامه داد: ناوگان آزادی همبستگی بین‌المللی کشورهای مختلف را به عرصه دریا منتقل کرده و تلاشی برای توقف جنگ و کمک رسانی به مردم غزه است و امیدواریم در تحقق اهداف اعلامی و شکستن محاصره این منطقه موفق عمل کند.

وی تاکید کرد تلاش‌های دیپلماتیک و امنیتی مداوم برخی کشورهای برای توقف این حرکت وجود دارد اما فعالان و روسای نهادهای بشردوستانه از عزمی راسخ در این عرصه برخوردار هستند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از تمرینات زیاد ارتش برای احتمال درگیری با ناوگان آزادی خبر داد.

این شبکه افزود رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تعاملات دیپلماتیک زیادی با کشورهای مختلف داشته و همزمان آمادگی امنیتی مختلفی ایجاد کرده که از جمله آنها احتمال تصرف مسلحانه کشتی مرمره ۲ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه