Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین مزیت فرهنگی این شهرستان امامزاده واجب التعظیم شاهرضا است که اسم شهرستان نیز برگرفته به آن است و باید به این مورد توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرضا که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: جاده ترانزیتی که شهرضا را در محور شمال به جنوب قرار داده است، یک موقعیت استراتژیک بوده و بنده در گذشته نیز از این موقعیت بازدید داشته‌ام، متناسب با موقعیت راهبردی این منطقه باید سیستم نظارتی تأمین شود و مهم‌تر از همه موضوع احداث جاده جدید است که با همکاری نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع مشکلات صنایع نیز که چند مورد اساسی است و باید بررسی شوند. بحث در مورد صندوق توسعه ملی که به واسطه مسئولیت اطلاع رسانی در دولت در ستادهای مختلف اقتصادی که حضور دارم این بحث‌ها را از جایگاه حقوقی در دولت دنبال خواهیم کرد و برخی هم نیاز به مصوبه در دولت دارد که آن را پیگیری خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موارد مربوط به وزارت خانه‌ها را نیز مستقل از وزرا به صورت جدی به عنوان نماینده مردم شهرستان شهرضا پیگیری خواهم نمود. همچنین موضوع شیمی پاک نیز بحث مهمی بود که اشاره شد.

اسماعیلی تصریح کرد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در دستور کار شورای عالی قرار دارد اما از آن جا که در جلسه قبل به دستور جلسه نرسید در اولین جلسه به تصویب خواهد رسید و گشایش جدید اقتصادی برای شهرستان خواهد بود. کار بسیار مهمی است، خیلی از مناطق دنبال اخذ این مجوز هستند ولی مجوز بسیاری داده نشده است و اینکه حالا در شهرضا این اتفاق افتاده اتفاق مبارکی است که فضای اقتصادی را شکوفاتر از وضعیت فعلی می‌کند.

وی با بیان اینکه در موضوعات مربوط به حوزه فرهنگی مهم‌ترین مزیت فرهنگی این شهرستان امامزاده واجب‌التعظیم بوده که اسم شهرستان نیز برگرفته به آن است، افزود: بایستی حتماً به این مورد توجه شود. به یاد دارم زمانی که در استان اصفهان حضور داشتم و مرتب به شهرستان‌های مختلف از جمله شهرضا به زیارت امامزاده شاهرضا مشرف می‌شدیم همان موقع بحث این خیمه بود اما متأسفانه کار پیش نرفت. به آقای خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این تاکید را خواهم کرد که این کار را با همکاری استان و شهرستان انجام بدهند.

وزیر ارشاد ادامه داد: این امامزاده یک مکان بسیار خوب برای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب امامزاده‌ها قطب‌های فرهنگی هستند. ما در دولت مردمی نهضت بازگشت به مساجد را به عنوان شعار محوری حوزه فرهنگ انتخاب کردیم. وقتی گفته می‌شود مساجد، تکایا، امامزاده‌ها و مکان‌های مذهبی در همین ردیف است.

اسماعیلی افزود: ما برنامه وسیعی را شروع کرده‌ایم و در همه استان‌ها آن را پیگیری می‌کنیم. حتی زمانی که اصفهان بودم، بودجه اعتبارات فرهنگی را عمدتاً به همین مکان‌ها اختصاص داده می‌شد و امروز احساس می‌کنم ذخیره‌ای برای قبر و قیامت‌مان شده است.

وی اظهار کرد: الحمدلله توفیق داشتیم برای مقبره علامه مجلسی به اعتبار سال ۱۳۹۰ یک میلیارد تومان را برای داروالحدیث آنجا اختصاص دهیم، که در کنار مقبره علامه مجلسی ساخته شود. حالا که خداوند این توفیق را در سطح ملی در اختیار ما قرار داده است، وظیفه داریم که توسعه و آبادانی اماکن مذهبی مرجعیت به آنها جزو دستور کارهای اصلی ما است. توقع از شخصیتی همچون حضرت آیت الله رئیسی، عالم، مجتهد و شخصیت انقلابی مورد حمایت قاطع رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، فرزند حوزه و خادم بزرگ آستان قدس رضوی قطعاً در دولتی که چنین رئیسی دارد، غیر از این نیز مجاز به عملکرد نیستیم و به یاری خدا بزرگ این کار را انجام خواهیم داد و دنبال خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ افزود: اینجا مفتخر به زادگاه شهید عالی مقام سردار سرافراز اسلام از ستارگان بی بدیل آسمان ولایت و شهادت در ایران شهید ابراهیم همت است. در این شهر باید جایگاه وی تقویت شود. چقدر زمان‌ها باید بیایند و بروند، نسل‌ها عوض بشوند تا چنین شهید همتی پدید بیاید و در تاریخ ایران اسلامی بدرخشد. ما که نعمت هم اصلی را با این بزرگان داریم باید قدر این نعمت را با ترویج این بزرگان انجام دهیم.

وی افزود: موضوع بعدی اعتبار اداره ارشاد و مجتمع فرهنگی هنری است که دو میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص دادیم و در پایان در تلاش برای پاسخگویی به نامه‌هایی که از طرف مردم دریافت کرده‌ایم هستیم.

به گزارش ایمنا، قبل از شرکت محمد مهدی اسماعیلی درجلسه شورای اداری شهرستان شهرضا وی با با پدر شهید شبانپور دیدار داشت. همچنین پس از دیدار با خانواده این شهید معزز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان فرمانداری شهرضا با شماری از مسئولان و مردم و نمایندگان اقشار مختلف از جمله عشایر دیدار کرد. در این دیدار مردمی مشکلاتی همچون آب، صنعت، ارائه تحصیلات، مؤسسات مختلف غیر دولتی فرهنگی و تبلیغاتی از جمله تقاضاهای مطرح شده بود.

کد خبر 582235

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیسی امامزاده شاهرضا شهرضا فرهنگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی «کوه نور» و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، اظهار کرد: تلاش ما این بود که قدمی در عرصه صنعت نشاط و تفریح در استان برداریم.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف، ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون همکاری سبزپوشان فرماندهی انتظامی و آتش‌نشانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همچنین وجود سرمایه‌گذارانی است که بخشی از سرمایه‌های خود را با وجود خطرپذیری به این بخش اختصاص دادند و شعار «با هم بهتریم» را در این عرصه تجلی دادند و نقطه تعامل ما و این مجموعه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری و نشاط و تفریح است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به گذشت ۸۸۸ روز از دوران خدمت خود در این مجموعه افزود: همت همه همکارانم در این مجموعه، ایجاد آرامش بیشتر و تفریح سالم برای مردم است و در این مدت نزدیک به سه میلیون نفر و یک میلیون خودرو به این مجموعه وارد شدند، همچنین ۶۰۰ هزار از تله کابین صفه استفاده کردند.

وی با تشکر از مجموعه هیئت مدیره این مجموعه گفت: هیئت‌مدیره در این عرصه ریسک پذیر با ما همراه شدند و نگاه و ظرفیت و تعامل خود را در اختیار ما قرار دادند.

ساکت بیان داشت: هدف شهردار تحقق «شهر زندگی» بوده است و باید در این مسیر حرکت می‌کردیم، از این‌رو در گام نخست استاندارد سازی سازه‌ها انجام شد، در گام دوم بهینه‌سازی صورت گرفت و تلاش شد شایسته مردم دیار نصف جهان ظرفیت‌های تفریحی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در هماهنگی با اداره کل استاندارد و میراث فرهنگی و با همکاری و هماهنگی فراجا طرح‌ها با هدف طبیعت دوستی انجام شد و امروز پهنه صفه هر روز به بهانه طبیعت گردی و کوه گردی آغوش خود را برای فرهیختگان باز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است و در کنار آن اصلاح بولینگ و ظرفیت‌های غذایی، گازکشی، برج پرچم و سالن بولینگ در این مراسم افتتاح شد.

کد خبر 749194

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت