Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به مناسبت هفته جهادکشاورزی در ۳۶ دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی از ۶ نفر تولید کننده و بهره بردار نمونه ملی و ۶۳ نمونه استانی در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تجلیل شد.

سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از بین بیش از ۱۳۹ تولیدکننده و بهره‌بردار نمونه شهرستانی، ۶۳ نفر به عنوان برگزیدگان نمونه استانی انتخاب و به دبیرخانه ستاد انتخاب نمونه‌های ملی در وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند که در نهایت منجر به انتخاب ۶ نفر تولید کننده و بهره بردار نمونه ملی در سطح کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره برنامه‌های پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در خصوص ایجاد منطقه آزاد کشاورزی، بیمه درآمد و کشاورزی قراردادی گفت: بخش کشاورزی در جنوب کرمان به رشد و توسعه خوبی دست یافته به نحوی که این منطقه در شاخص‌های توسعه کشاورزی در کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است و بخش عظیمی از مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان به خاطر رشد نکردن سایر بخش‌ها و وجود نداشتن زیرساخت‌ها است که تصویب منطقه آزاد کشاورزی برای ۷ شهرستان جنوبی که در حال حاضر مطالعات آن در حال انجام است و همچنین موضوع کشاورزی قراردادی و بیمه درآمد به عنوان راه حل‌ها و برنامه‌های اساسی و مهم این سازمان برای برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی منطقه است.

در این مراسم حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان به عنوان قطب کشاورزی است؛ ولی به دلیل برنامه‌ریزی نکردن مسئولان ملی و استانی، وضعیت اقتصاد کشاورزی جنوب کرمان اصلا رضایت‌بخش نیست.

او با انتقاد از دخالت نابه جای سیاسیون در بخش کشاورزی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به جای کار سیاسی در مجلس شورای اسلامی، بحث توسعه صادرات، رفع مشکلات حمل و نقل و ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان را فریاد بزنند و اجرای برنامه‌های پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان را با جدیت مطالبه کنند.

به گفته حجت الاسلام حسینی زاده جنوب کرمان قطب کشاورزی است که انتظار می‌رود استاندار کرمان با انتصاب مشاور در بخش کشاورزی، نسبت به برنامه ریزی دقیق و جامع و کامل در زمینه رفع مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان اقدام کند.

در این مراسم به منظور معرفی الگو‌های موفق تولید و بهره برداری پایدار بخش کشاورزی و به منظور پاسداشت مقام کشاورزان به عنوان جهادگران تامین امنیت غذایی از احمد بینا (تولید کننده نمونه ملی محصول پیاز)، مهدی ناصری (تولید کننده نمونه ملی محصول مرکبات)، احمد کمالی (بهره بردار نمونه ملی اصلاح و احیای اراضی واگذاری)، رفیع الله حاجب (بهره بردار نمونه ملی مدیریت بهینه منابع آبی در اراضی واگذاری)، محمد دلزاده (تولید کننده نمونه ملی محصول سیب زمینی) و شهین برومند (بیمه‌گذار نمونه ملی محصولات کشاورزی) به عنوان برگزیدگان ملی در سال ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

 همچنین در این مراسم از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی جنوب کرمان طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی برگزیدگان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد