Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان قم که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی قوه قضاییه اجرای عدالت است، اظهار کرد: اگر این احساس به مردم دست دهد که بعد از بازگشت از مراجع قضایی، عدالت در مورد آن‌ها اجرا شده است آن روز را باید جشن گرفت.

وی اضافه کرد: اگر امروز مشکلات مردم زیاد می‌شود بار آن بر دوش قوه قضاییه می‌افتد و به نوعی کم کاری دیگر دستگاه‌ها برای قوه قضاییه مشکل‌ساز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته دولت‌ها و برخی مجالس انگیزه تقویت قوه قضاییه را نداشتند چراکه قوه قضاییه که توانمند باشد و بتواند یقه اختلاس گران را بگیرد برای آن‌ها مطلوب نبود و آنطور که باید و شاید در برنامه بودجه و مجالس سهم قوه قضاییه دیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: امروز که صحنه، روش و ابزار جرم تغییر کرده و بخش زیادی از جرائم در حوزه فضای مجازی رخ داده می‌شود نتوانسته توسعه لازم را در حوزه قضایی رقم بزنیم و این موضوع یک درخواست جدی از طرف مردم است.

ذوالنوری عنوان کرد: برای کاهش پرونده‌های قضایی در برخی از موارد نیازمند تقویت پیشگیری هستیم و در جایی قوه قضاییه باید به عنوان مدعی عموم ورود کند که ما در حوزه بی‌حجابی، بدحجابی و حیوانات گردانی که هنجارها را مورد تاثیر قرار می‌دهد شاکی نداریم و قوه قضاییه باید ورود کند و قانون حمایت از آمران به معروف که پایه اصلی اجرای آن قوه قضاییه است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جرم و جزا تناسب ندارد، تصریح کرد: جزای جرائم بسیار ضعیف است و سارق بارها سرقت می‌کند اما مجازات او متناسب با جرمش نیست و دوباره اقدام به ارتکاب جرم می‌کند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ذوالنوری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش

  سرهنگ   حبیب رازدار  بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل و سیم برق در شهرستان خاش، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با پیگیری سرنخ‌های موجود، موفق به شناسایی ردپای ۱ متهم در این سرقت‌ها شدند که سرانجام در یک عملیات پلیسی موفق سارق در حین سرقت دستگیر و مقدار ۲۵ کیلو گرم کابل و تجهیزات انتقال برق از وی کشف شد.

 سرهنگ "رازدار" با اشاره به اعتراف متهم به ۶ فقره سرقت سیم و کابل از شهروندان خواست: با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره گیری ۱۱۰ سریعا موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد