Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه سفر به شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: فلسفه وجودی برجام به این دلیل بود که در ۲۰ سال گذشته غربی‌ها اتهامات واهی را علیه ایران مطرح می‌کردند.

وی افزود: در دو دهه گذشته گفت‌وگوهای بسیار زیادی صورت گرفته و بازدیدهای زیادی انجام شد که نهایتا به توافقنامه برجام رسید و قرار شد در برجام این اتهامات در قالب پی ام دی با توجه به بازرسی‌ها بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی ادامه داد: در ازای بسته شدن این پرونده قرار شد آن‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و ما هم پذیرفتیم فعالیت هسته‌ای خومان را محدودتر داشته باشیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم و نظارت‌هایی را هم پذیرفتیم و دلیل این پذیرش این بود که اتهامات قبلی برای همیشه برداشته و تحریم‌ها لغو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه طرف‌های مقابل به این تعهدات پای‌بند نبودند و تعهدات خودشان را انجام ندادند، ادامه داد: الان که مذاکرات برای بازگشت به برجام صورت گرفته دوباره همان اتهامات قبلی را با مدارک جعلی اسرائیلی تکرار می‌کنند، دلیل ندارد ما به تعهدات ادامه دهیم لذا وقتی آن‌ها به تعهدات پای‌بند نیستند و دوباره به همان ابتدای مسیر بازگشتند ما هم دوربین‌هایی که برای برجام نصب شده بود را برداشتیم.

وی افزود: این به معنای این نیست که ما ارتباطمان را با آژانس قطع کردیم بلکه ما تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم اما دوربین‌های اضافه که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حسن نیت دارند و بخواهند به تعهدات برجام برگردند ما هم عین همان عبارات که در برجام گفتیم را می‌پذیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه فشارها و جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران به هیچ وجه در گذشته نتیجه نداشته و الان هم تاثیری ندارد، گفت: جنجال های سیاسی و فشارهای اینگونه هرگز در گذشته نتیجه نداشته الان هم هیچ تاثیری ندارد چرا که پرونده پی ام دی بسته شده و باز کردن مجدد آن هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص علت اقدامات سیاسی آژانس علیه ایران گفت: ما در حدود کمتر از  ۳درصد ظرفیت هسته‌ای دنیا را داریم ولی بیش از ۲۵درصد بازرسی‌ها از ایران انجام شده ولی همین کشورهایی که جنجال علیه ایران راه انداختند چقدر تن به بازرسی‌ها داده‌اند.

اسلامی ادامه داد: این همان سیاست فشار حداکثری است که شکست خورده و الان در واپسین نفس‌های خودشان هستند که پرونده ایران را به شورای حکام بردند و ما هم کاملا حقوقی به آن‌ها پاسخ دادیم و اگر می خواهند به آن معاهده پای‌بند باشند می‌توانند به آن برگردند نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد اسلامی سازمان انرژی اتمی رئیس سازمان انرژی اتمی مذاکرات هسته ای برنامه هسته ای ایران رئیس سازمان انرژی اتمی علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران است، یادآور شد که رافائل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.   به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.   وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوئیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.   رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.   وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.   اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.   وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید