Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در دومین روز برگزاری هجدهمین دور از نشست‌های بین المللی روند آستانه در نورسلطان قزاقستان، هیات سازمان ملل متحد با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر  امور خارجه و هیات همراه ملاقات و آخرین تحولات مربوط به حل و فصل سیاسی، کمیته قانون اساسی و ابعاد بشردوستانه بحران سوریه را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آخرین تحولات بین المللی، توجه بیشتر جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد و نهادهای تخصصی آن بر ابعاد بشردوستانه بحران سوریه و افزایش کمک ها به مردم سوریه بدون هیچگونه پیش شرط سیاسی و تبعیض را خواستار شد.

خاجی همچنین از رفتار تبعیض آمیز آمریکا در خصوص تحریم‌ها انتقاد کرد و  رفع فوری تمامی تحریم ها را در تمام‌ سوریه خواستار شد و از فرمان عفو عمومی رئیس جمهور سوریه استقبال و آن را گامی مثبت در راستای اعتماد سازی و نشان‌دهنده رویکرد مثبت دولت سوریه در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات ارزیابی کرد.

در این ملاقات دو طرف هشتمین دور نشست قانون اساسی سوریه را به طور مفصل  بررسی  کردند و از برگزاری نهمین نشست آن در ۲۵ جولای- سوم مردادماه  استقبال کردند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی  خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در هجدهمین نشست روند آستانه با هیات جمهوری ترکیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را بررسی کردند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این ملاقات بر تزلزل ناپذیر بودن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد. 

خاجی در این ملاقات به حضور غیر قانونی آمریکا در منطقه شرق فرات، پایان غارت منابع طبیعی سوریه و همچنین رفتار تبعیض آمیز آمریکا در رفع تحریم‌ها علیه سوریه  اشاره و بر لزوم رفع تمامی تحریم‌ها علیه سوریه بدون پیش شرط سیاسی و هرگونه تبعیض تاکید کرد. 

او با محکوم کردن تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی، نگرانی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به استمرار این حملات در سوریه ابراز کرد. 

در این دیدار، طرفین بر لزوم تعهد به حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آستانه خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹