Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۳۷۰۰ دانشجو و استاد استان مرکزی در  اردوهای ۷ اقلیم با سیره امام(ره) آشنا شدند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌‌سنگر استان مرکزی با اشاره به اجلاسیه‌های استان اظهار داشت: از سال 93 تصمیم گرفته شد تا نقش استان مرکزی در دفاع مقدس را تبیین کنیم به همین منظور بیش از 11 کارگروه با موضوعات مختلف تشکیل شد و یک کارگروه آمار بود که بعد از 5 سال تلاش شد و به آمار  23 جلد کتاب به عنوان فرهنگ‌نامه شهدا، بیش از 7 هزار و 200 شهید، بیش از 70 هزار رزمنده، 19 هزار و 600 جانباز، 700 آزاده رسیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگروه دیگر در حوزه ارتش و مهندسی بود که در حوزه مهندسی بیش از 120 پروژه بزرگ از جمله پل خیبری در استان به دست صنعتگران استان ساخته شد و در دوران دفاع مقدس در لشکر 17 و 42 قدر و برخی یگان‌های سپاه از استان بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در پایش آمار نخستین شهید خلبان، نخستین شهید نیروی دریایی و 17 شهید نیروی دریایی، نخستین شهید مشروطه از نخستین‌های استان مرکزی است که همه از افتخارات استان هستند.

کریمی با اشاره به هزار و 400 شهید ارتش گفت: برای برگزاری کنگره بیش از 16 اجلاسیه و 2 همایش بزرگ داشتیم و اجلاسیه‌ برای اقشار مختلف از جمله فرهنگیان، طلاب، ارتش و سنگرسازان بی‌سنگر و غیره داریم و یگان‌های مختلف نیروی دریایی، هوایی و زمینی افتخار آفریدند.

وی با اشاره به اینکه حاصل اقدامات میلیون‌ها سند و بیش از 160 جلد کتاب، 23 جلد فرهنگ‌نامه شهداست، گفت: بیش از هزار و 500 مسکن به نام شهدا در استان ساخته و بازسازی شده و ده‌ها پروژه به نام شهدا انجام می‌شود که یکی از آن‌ها 100 کیلومتر کانال‌کشی کشاورزی، 100 کیلومتر لایروبی قنات و هزار و 700 جهیزیه برای نوعروسان و سایر موارد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: گام دوم کار را همزمان با گام دوم انقلاب و جهاد تبیین آغاز کردیم و تاسیس کانون قرآنی کربلایی کاظم و اردوهای 7 اقلیم را در دستورکار داریم که قبل از شیوع کرونا 3 هزار و 700 دانشجو و اساتید در  اردوهای 7 اقلیم با سیره امام(ره) و مراحل انقلاب آشنا شدند.

"الگوی عملی مقابله با ظلم"؛‌ ترجمه سوژه‌های دفاع مقدس برای کشورهای منطقهاستان کرمانشاه 5 مرداد میزبان جشنواره ملی تئاتر مرصاد/بازگویی هشت سال دفاع مقدس به زبان هنر و تئاتردانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک جهاد علمی و فرهنگی در حوزه انقلاب اسلامی است

کریمی افزود: در تفاهم با دانشگاه‌های استان بیش از 60 هزار دانشجو دو واحد درسی را در بازدید از موزه دفاع مقدس گذراندند که بازخوانی جریان نفاق، ما می‌توانیم و نقش استان در صنعت در دوران دفاع مقدس و موضوع جهادی و جهادی بودن، تربیت قرآنی انجام می‌شود.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس در دستورکار است و کارگروهی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان در استان تشکیل شد، هزاران مقاله علمی تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس تبین می‌شود و نهضت جمع‌آوری اسناد، مدارک و اطلاعات ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال اجلاسیه‌های دوم آغاز شده که نخستین اجلاسیه 110شهید روحانی استان بود که در آینده نزدیک اجلاسیه دوم بانوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام713/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیروی دریایی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال