Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در امر زکات گفت: از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در تبیین زکات استفاده حداکثری کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار با  سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در حوزه زکات افزود:در حال حاضر در استان قزوین مدیرانی داریم که امیدواریم همراهی‌های خوبی را از آنان در اجرای معارف و مسائل دینی شاهد باشیم، شرایط ما از این جهت خوب است و امیدواریم با دولت جدیدِ خدمت‌گزار تحولی را در استان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  خدای متعال در سوره مؤمنون موضوع قرابت و خویشاوندی نماز و زکات را مطرح می کند، مردم معمولا به نماز اهتمام ویژه ای دارند و در زکات نیز باید این مهم را شامل باشیم.

امام جمعه قزوین در اهمیت زکات همچنین گفت: فقهای ما می‌فرمایند که اگر دکمه‌ای از لباس شما مشمول زکات باشد و با آن نماز بخوانید، نماز شما مشکل خواهد داشت، این‌ها یک فرصت‌سازی خدایی و دینی است برای اینکه امر مهم زکات دیده شود.

وی اظهار داشت: در چندین روایات با بیان‌های مختلف از اهمیت نماز، روزه، زکات، حج و ولایت سخن به میان آمده است، به عنوان نمونه راوی از امام باقر (ع) پرسش می‌کند کدام یک از این موارد افضل هستند؟ برای اینکه دیگران تصور نکنند باقی موارد کم‌ اهمیت است، تک‌تک موارد را تبیین فرموده و در ادامه نیز فرمودند اما اگر کسی همه شب‌ها نماز بخواند، همه روزها روزه بگیرد، همه مال خود را زکات بدهد، همه ساله به حج برود اما نداند که ولایت و امامت چیست ثوابی نزد خدا نخواهد داشت و از اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

وی اظهار کرد: زکات به معنای پاک سازی یا هرس نیز مطرح است و هم به معنای رشد و نمو می باشد، اتفاقا همین هرس باعث رشد و نمو می‌شود، مثلا بوته انگور اگر چند سال به حال خود بماند ابتدا میوه‌هایش کم و بی‌کیفیت شده و کم‌کم بوته نیز از بین می‌رود اما با هرس پاکسازی شده و رشد می کند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: در حوزه زکات مردم منتظرند ما به سراغ آن‌ها برویم، شاید ما در این مورد کوتاهی کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: ما باید کاری کنیم این رقابت خیر در روستاها ایجاد شود، قرآن نیز فرمان به فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ داده است، کاری کنیم این مهم بین شهرها نیز این اتفاق بیفتد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: باید همت کنیم که نسبت به سال‌های گذشته در امر زکات پیشروی داشته باشیم و این عزم را داشته باشیم که در کشور تبدیل به استان نخست در امر زکات شویم و در این راستا  بااید از راهکارهای مربوطه در این زمینه استفاده شود و از ظرفیت مبلغین، حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم نظام زکوات، صدقات و خیرات را ساماندهی کنیم، باید این کار را با محوریت مساجد دنبال و پیگیری کنیم.

در ابتدای این نشست نیز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی اکبر جعفری، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در امر زکات گفت: اکنون کارها در حوزه زکات سیستمی و به صورت سند تحولی جلو می‌رود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی زکات که قانون آن در سال ۹۰ تصویب شد اکنون به محضر رئیس‌جمهور رسیده است و اگر ابلاغ شود. مصوبات آن تبدیل به وظایف همه دستگاه‌هایی که عضو شورا هستند می‌شود و می‌توان این موارد را از آن‌ها مطالبه کرد.

وی ادامه داد: کمیته نظارت بر عملکرد دبیرخانه شورا نیز پیش‌بینی شده است و در نهایت  این اتفاقات باعث می‌شود کارها در حوزه زکات به صورت الکترونیک و جامع تری دنبال شود.

این مسئول عنوان کرد: اکنون فصل برداشت محصول است و  مطالبه ما از نماینده ولی فقیه در استان قزوین این است که در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به زکات توصیه بفرمایید.

سرپرست حوزه نمایندگی در امر زکات خاطرنشان کرد: استان قزوین در مجموع یک استان متوسط در حوزه جمع‌آوری زکات به شمار می رود و  سال گذشته 36 میلیارد تومان جمع‌آوری زکات داشته است.

برچسب‌ها عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین استان قزوین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین امام جمعه قزوین حوزه زکات امر زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای الغدیر گفت: رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران ایران اسلامی همراه با رایحه خوش عفاف، حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده‌است.

او اضافه کرد: برخی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم که در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  باید هوشیار بود و دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند، بیان کرد: باید از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه دارد خودداری کنند.

شاهرخی اذعان کرد: گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی به مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده‌است، عنوان کرد: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

او با بیان اینکه پیداکردن لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد گاهی در بازار محدود است، خاطرنشان کرد: قوانین فقط برای تصویب نیست بلکه برای اجرا هم است و لازم است تدابیری برای توزیع لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: گاهی می‌پرسند که وضعیت آینده این استان را چگونه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید، ما باید به آیندۀ کشور امیدوار باشیم؛ هرچند فرازونشیب وجود دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: کارخانۀ ماشین‌سازی خرم‌آباد تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده‌است که اشتغال در آن چند برابر شود.

او بیان کرد: در لرستان صنایع تعطیل‌شده‌ای وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها دنبال شود، اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم وجود دارد که اشتغال در آن‌ها پویا و زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با قدردانی از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، عنوان کرد: از نیروی انتظامی که طرح نور را در در کشور در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند و باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

او با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، عنوان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت خود باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم و شرکت در انتخابات یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم باید دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

شاهرخی افزود: آسیب‌های احتمالی دور اول انتخابات مجلس باید رفع شود و با کسانی که می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار