Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرامورخارجه ایران درباره گفت و گو برای لغو تحریم‌ها گفت: در حالی که تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از مسیر نماینده اتحادیه اروپا تداوم داشت به یک باره کاخ سفید ایده صدور قطعنامه را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد که هدف آمریکا از طرح آن، امتیاز گیری سیاسی در میز مذاکره است.

به گزارش ایرنا، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه و «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز- پنجشنبه طی مکالمه تلفنی درباره علایق دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و همچنین لغو تحریم‌ها گفت و گو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از اقدامات دولت عراق در زمینه تسهیل گفت‌وگوها برای حضور حجاج ایرانی بیت الله الحرام در حج جاری ، ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان حج عربستان سعودی، فریضه حج تمتع به خوبی و بدون هرگونه مشکلی برای حجاج تمامی کشورهای اسلامی و از جمله حجاج کشورمان انجام پذیرد.

امیرعبدالهیان در خصوص مناسبات تهران و ریاض هم گفت: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات در بغداد مثبت است و تهران از اجرایی کردن نتایج مذاکرات فیمابین استقبال می کند.

وی به سفر اخیر وزیر کشور عراق به تهران و توافق‌های انجام شده در خصوص تردد زمینی زائران در آینده نزدیک و از جمله اربعین اشاره کرد و آن را حائز اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه با قدردانی از میهمان نوازی مردم و دولت عراق از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی (ع) ، ابراز امیدواری کرد در بازگشایی مرزهای زمینی، تسریع شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما همواره غرب را به مسیر دیپلماسی فراخواندیم و حتی به ابتکار ایران و چند روز قبل از نشست اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، طرحی سیاسی برای تداوم گفت‌وگو تا رسیدن به توافق نهایی روی میز قرار گرفت. اما در مقابل رفتار غیرسازنده آمریکا در آژانس، اقدام متقابل ما نیز افزایش فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در چارچوب قانون مجلس شورای اسلامی بود.

او اضافه کرد: ما دیپلماسی را بهترین مسیر برای نیل به توافق خوب ، قوی و پایدار می‌دانیم اما در مقابل رفتار قلدرمآبانه ، واکنش ما بر مبنای اقتدار است.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از روند گفت‌وگوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان، بر اراده دولت عراق در زمینه تداوم تسهیل‌گری در این خصوص تا برقراری گفت‌وگوهای مستقیم بین وزرای خارجه دو کشور و بازگشت مناسبات به حالت طبیعی تاکید کرد.

فواد حسین همچنین آمادگی عراق برای اجرای توافق‌های انجام شده در ارتباط با بازگشایی مرزهای زمینی و تردد زائران از جمله در اربعین را مورد تاکید قرار داد.

او همچنین دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به نتایج نهایی در حوزه گفت‌وگوهای مربوط به برجام را مورد تصریح قرار داد و افزود: عراق همواره آمریکا و طرف‌های غربی را به حل مشکلات و برطرف کردن تحریم‌ها تشویق کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان قطعنامه آژانس وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای دو کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگو‌های دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفتگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسراییل تشکر کرد 

آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد همواره برای گفتگو و تماس بین مصر و ایران بعنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسراییل، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجددا حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه