Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@16:53:40 GMT

ترکیه: نظارت شبانه روزی بر نوار مرزی با ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۸۴۸

ترکیه: نظارت شبانه روزی بر نوار مرزی با ایران

نیروهای امنیتی ترکیه با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای ویژه 24 ساعته بر نوار مرزی با ایران نظارت می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عثمان وارآول، استاندار آغری ترکیه در گفتگو با خبرنگاران حین بازدید از نوار مرزی با ایران گفت که نیروهای امنیتی کشور با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای ویژه 24 ساعته بر نوار مرزی با ایران نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واراول با حضور در نوار مرزی با ایران به همراه شماری از فرمانداران شهرهای مرزی و نیروهای مرزبانی در جریان چگونگی نظارت بر مرزهای کشور قرار گرفت.

استاندار آغری تصریح کرد: در نوار مرزی با ایران دوربین‌های دید در شب، سنسورها و حسگرهای سیسمیک و سامانه‌های راداری که حرکات انسان‌ها و حیوانات را تشخیص می‌دهند نصب شده است. با استفاده از این سامانه‌ها و تجهیزات نیز حتی در صورت بدی شرایط آب و هوایی، تاریکی و مه امکان پیگیری تمامی حرکات و فعل و انفعالات در نوار مرزی فراهم شده است.

وی با اشاره به احداث دیواری به ارتفاع 3 متر در مرز ایران و بیان اینکه در 83.6 کیلومتر از مرز استان آغری با ایران دیوار ساخته شده، گفت که بر بالای این دیوار نیز سیم خاردار تیغه‌ای نصب شده است.

از سوی دیگر، با نصب و استفاده از تجهیزات و فن‌آوریهای نوین در مرزهای ترکیه با ایران، علاوه بر مقابله با مهاجرت غیرقانونی امکان مبارزه موثر نیروهای امنیتی ترکیه با قاچاقچیان و عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک نیز فراهم شده است.

تماشاخانه ببینید| ماجرای طلاق گرفتن یک روحانی که در تلویزیون پخش شد ببینید| یکی از عجایب علم؛ قارچ‌های جنگلی که در شب فانوس دریایی می‌شوند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نوار مرزی با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!