Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:58:03 GMT

کولرهای آبی، روزانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۹۴۲

کولرهای آبی، روزانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نیکداد ضمن اشاره به افزایش دما در آستانه فصل تابستان و گرایش مشترکین به استفاده از وسایل سرمایشی نظیر کولرهای آبی، گفت: متأسفانه کاهش نزولات جوی از یک سو و افزایش درجه حرارت هوا، از سوی دیگر زمان استفاده از تأسیسات سرمایشی را افزایش داده است.

وی با اذعان به اینکه مشترکین باید بدانند که مطابق بررسی‌های انجام شده کولرهای آبی به طور متوسط در هر شبانه روز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند، عنوان کرد: با ورود به فصل گرم سال و اختصاص بخش عمده‌ای از مصرف آب در تأسیسات سرمایشی و کولرها، ضرورت مدیریت مصرف بیش از پیش احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با توضیح اینکه رعایت برخی نکات می‌تواند به مدیریت مصرف آب در هنگام استفاده از سیستم‌های سرمایشی کمک کند، اظهار کرد: استفاده از سیستم‌های سرمایشی نظیر کولرهای آبی نیازمند توجه به برخی نکات است که از جمله این موارد می‌توان به تراز بودن یا وضعیت مکانی کولر اشاره کرد.

نیکداد با بیان اینکه کولرهای آبی از مصرف کنندگان عمده آب در فصل تابستان هستند ادامه داد: همچنین نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند در تنظیم عملکرد این تأسیسات اثرگذار باشد ضمن اینکه می‌توان با بازدید و سرویس دوره‌ای کولرها از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از نشتی شیر، شلنگ تأمین آب و اتصالات کولر ضمن تنظیم شناور می‌تواند مصرف آب در کولرها را به حداقل برساند؛ یادآور شد: تعویض به هنگام پوشال‌ها و استفاده از پوشال‌هایی با قدرت آبگیری بیشتر راندمان کار این تأسیس سرمایشی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

نیکداد در ادامه، عایق بندی کانال کولر به منظور جلوگیری از هدررفت سرما و افزایش راندمان تأثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: شستشوی منظم کولرها، تنظیم شناور، بررسی سیستم توزیع آب، بررسی پمپ آب، جعبه تقسیم برق و دینام کولر نیز می‌تواند در بهبود عملکرد کولر و مدیریت مصرف حائز اهمیت باشد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان، انتخاب کولر مناسب متناسب با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی منطقه، عایق کردن کانال کولر برای جلوگیری از هدر رفتن سرما در اثر تابش مستقیم نور خورشید، تعویض پوشال‌های کولر، تمیز کردن و رفع اشکالات کولر پیش از شروع به کار آن در فصل گرما، پرهیز از روشن نگه داشتن مداوم کولر در طول روز را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب اعلام کرد.

کد خبر 5516117

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان شرکت آب و فاضلاب استان همدان بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد اردبیل بیرجند آمار کرونا ایلام کشاورزی ویروس کرونا جهرم اصفهان شیراز کولرهای آبی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل