Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، جنبش «حزب الله» عراق امروز پنجشنبه به تجاوزات اخیر ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد. این جنبش مقاومتی اعلام کرد: حملات ترکیه به شمال عراق، نقض صریح حاکمیت ملی این کشور محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، حزب الله عراق افزوده است: مقامات ترکیه با اصرار بر نقض حاکمیت ملی عراق، در واقع به دولت و ملت این کشور توهین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه شاهد آن هستیم که سکوت در برابر حملات ترکیه، این کشور را در تداوم حملات جسورتر کرده است.

حزب الله عراق در ادامه بیانیه خود آورده است: دولت عراق تنها سیاست سکوت را در برابر حملات ترکیه در پیش گرفته است؛ حملاتی که موجب رقم خوردن جنایات شنیعی علیه غیرنظامیان شده است.

این جنبش مقاومتی در پایان بیانیه خود نیز آورده است: مقاومت عراق برای مقابله با تجاوزات ترکیه و آزادسازی خاک خود از اشغال این کشور، در آمادگی کامل به سر می برد. ترکیه باید از اشغالگری آمریکایی ها درس بگیرد و بداند که مقاومت چگونه شکست مفتضحانه آن [واشنگتن] را رقم زد و موجب خروج مفتضحانه نظامیان آمریکایی از خاک عراق شد.

پیش از این، رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص گفته بود: دولت بغداد باید هرچه سریعتر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

المالکی عنوان کرد: واقعیت این است که تداوم تجاوزات ترکیه به خاک عراق در اقلیم کردستان و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به دنبال این تجاوزات، به روابط میان آنکارا و بغداد آسیب شدیدی وارد می سازد.

کد خبر 5516179 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ترکیه حزب الله عراق رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عراق فلسطین ایران لبنان جنگ اوکراین عربستان سعودی سوریه جو بایدن ناتو ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شوند.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

در کنار تمام مشکلات معیشتی آوارگان فلسطینی، ضربات روحی و روانی وارد آمده بر این افراد در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۱۳ روز گذشته جبران ناپذیر است.

علاوه بر این آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس به کودکان در این باریکه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تأثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

کد خبر 6097801

دیگر خبرها

  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی