Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کل کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تدوین سند راهبردی از جمله اقدامات مهم دیوان محاسبات کشور است و طی سال‌های اخیر سعی شده فعالیت‌های مفیدی در جهت پیشبرد اهداف دیوان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دیوان محاسبات کشور دیوان فن‌آورانه و مردم پایه است اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر دیوان محاسبات چابک ، فعال و خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت: دیوان محاسبات از جمله دستگاه‌های مهم نظارتی بوده زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و طی سال‌های اخیر در بهبود عملکرد پیش رفته و سعی شده است در تفریق و گزارش تفریق دیوان محاسبات به گزارش‌های یک سال و ۲ سال اخیر بازگردد.

کامیار ادامه : تدوین سند راهبردی در دیوان محاسبات برای پنج سال آینده انجام در عرض سه سال این سند نوشته شد و بیش از ۷۶ پروژه راهبردی تصویب و شروع به فعالیت کرد.

وی اذعان کرد: ترک‌فعل‌های زیادی در دستگاه‌های اجرایی انجام شده  با پیگیری دیوان محاسبات ۱۵هزار میلیارد تومان درآمد دولتی از محل معادن پیگیری و وصول شد و ۲۰۰ میلیارد تومان پلیس فتا نیز توسط دیوان محاسبات پیگیری و وصول شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد اطلاعاتی را سازمان‌ها از مردم دریافت می‌کنندو همان اطلاعات را دستگاه دیگر دریافت می‌کند در حالی که این اطلاعات می‌تواند از طریق دستگاهها به یکدیگر ارسال داده شود و  با در یافت یک اسم تمام اطلاعات مورد نیاز فرد دریافت شود.

کامیار اضافه کرد: مردم پایه بودن دیوان محاسبات به این صورت است که مردم بتوانند تخلفات ادارات و سازمان‌ها را به دیوان محاسبات اطلاع دهند و سامانه ۱۹۸ نیز به همین منظور راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد:  با دریافت کد از سامانه ۱۹۸ می‌توان پیگیر درخواست ارایه داده‌شده شود  و در این خصوص دیوان محاسبات اطلاعات خوبی را جمع آوری و اثرات خوبی نیز حاصل شده است .

دادستان دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: دیوان محاسبات در خصوص مشکلات خودرو و طی گزارش‌های ارایه شده از تولید کنندگان خودرو اقدام به حسابرسی صنعت خودرو کرده و در حال حاضر نتوانستیم در خصوص رفع مشکلات آن به نتیجه مثبت و مناسبی برسیم .

دادستان کل کشور در خصوص پروژه‌های دریاچه ارومیه گفت: دولت گذشته در خصوص پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بیشتر به صورت تبلیغاتی عمل کرده بر فرض مثال از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده فقط ۵۰۰ میلیارد تومان برای احیا دریاچه ارومیه هزینه شده است و در این خصوص نیز در دولت کنونی و دولت گذشته اقدامات موثری انجام شده و پیگیر احیای کامل دریاچه ارومیه هستیم.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم احیای دریاچه ارومیه است که امید است در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور عنوان کرد: در بحث احصای مشکلات استانی متاسفانه پله‌های نزولی در استان طی می‌شود و اهتمام جدی در به فعل رساندن مشکلات وجود ندارد که بایستی مشکلات شناسایی و هم افزایی و مطالبه‌گری جدی در استان برای احصا و مرتفع ساختن مشکلات در استان به‌وجود آید.

کامیار با اشاره به فرهنگ‌سازی مناسب در بحث مطالبه گری توسط رسانه  اذعان کرد: بایستی در خصوص پرونده‌ها دیوان محاسبات هر چند ماه یکبار برای عموم شفاف سازی انجام شود .

محمد مهدی جعفری مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجان‌غربی غربی  در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص عوارض آزاد راه پل میان گذر اظهار داشت: طبق مصوبات تعیین شده ۱۵ درصد عوارض آزادراه پل میان گذر باید صرف تعمیر پل در نظر گرفته شود که متاسفانه تاکنون صورت حسابی برای شفافیت این موضوع به دیوان ارایه نشده است.

وی ادامه : در صورت پاسخ‌گو نبودن و عدم شفافیت‌سازی شرکت پیمانکار پرونده پل میان گذر طی سه ماه آینده به دادگاه برای بررسی هر چه بیشتر ارجاع داده خواهد شد .

جعفری خاطرنشان کرد: در بحث احیای دریاچه ارومیه در وضعیت مناسب و ایده‌آل قرار نداریم و با مشکلاتی همچون مصرف بالای آب در بخش کشاورزی در استان مواجه هستیم.

وی گفت: اصلاح الگوی کشت، لایروبی رودخانه‌ها، حذف چاه‌های غیر مجاز از جمله مواردی است که برای احیا دریاچه ارومیه بایستی در نظر گرفته شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: بابه وجود آمدن تولیت استانی احیای دریاچه ارومیه در استان امید است اقدامات لازم در خصوص احیای دریاچه ارومیه  به طور مناسب انجام شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان محاسبات دریاچه ارومیه سند راهبردی علی کامیار احیای دریاچه ارومیه میلیارد تومان دیوان محاسبات کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس، گفت: دیوان محاسبات به موقع گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون تلفیق نیز در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن مجلس فراهم نشد، اما در زمان خود در مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6091917 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است