Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح مسکن ملی اصفهان در بهارستان اظهار کرد: ما در سطح کشور و بر اساس نیازهای مردم و قانون جهش تولید مسکن باید پشتیبانی‌های لازم را فراهم کنیم و مساعدت‌هایی از سمت بانک‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمین هم از موضوعات مهمی است که اگر نباشد مسکنی ساخته نخواهد شد؛ بعد از آن طراحی شهری و شهرسازی این زمین‌ها و بالاخره انتخاب افرادی است که ثبت‌نام کردند؛ این اقدامات انجام شد و تاکنون در سامانه نظارت تولید مسکن ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که ممکن است یک میلیون نفر از آن‌ها پالایش شوند و بقیه جزو افرادی هستند که باید برای آن‌ها مسکن بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به مسکن مهر و تفاوت آن با طرح ملی مسکن گفت: در نهضت ملی مسکن زمین باید به صورت ۹۹ ساله و به نوعی رایگان در اختیار همه مردم قرار گیرد، در صورتی که این تعهد در مسکن مهر نبود؛ نکته بعدی این است که ما باید بتوانیم سهم هر استان را در نهضت ملی مسکن مشخص کنیم که این انجام شده و در سامانه ما هم ثبت شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا به امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را در مرحله خاکبرداری تا دیگر مراحل در دست اقدام داریم و تا شهریور ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد و این حجم از کار در چند ماه گذشته صورت گرفته که البته این را کافی نمی‌دانیم و باید سریعا به سقف ۲ میلیون واحد در سراسر کشور برسیم تا بتوانیم تعهدات خود را در ۲ بخش ۲ میلیونی، تا پایان دولت  انجام دهیم که این جزو برنامه‌های ماست.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک ۷۰ درصد زمین‌ها برای ۴ میلیون مسکن در کل کشور در بانک زمین ما ثبت شده و در حال حاضر آماده بارگذاری است؛ در مورد بقیه زمین‌های مورد نیاز نیز همه دوستان در تلاش هستند تا در کمیسیون ماده ۵ یا در شورای برنامه‌ریزی استان یا شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای ۴ میلیون مسکن زمین‌ها را تعیین تکلیف کنیم که امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد.

قاسمی با اشاره به مشکلات جمعیتی در اصفهان یادآور شد: مشکلات مربوط به زمین هم بخش دیگری از معضلات اصفهان است که البته ۶۰ تا ۷۰ درصد از زمین‌های مورد نیاز فراهم شده است، ولی باید هرچه زودتر همه زمین‌های مورد نیاز را تهیه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلاتی که انبوه‌سازان مسکن در کل کشور دارند، اظهار کرد:  اشتغال در حوزه مسکن، پیشران اقتصاد کشور می‌تواند باشد؛ بنابراین برنامه ما این است که هرچه سریعتر مجموعه ۲ میلیون واحد مسکونی را به زودی به فاز عملیاتی ببریم که البته یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد را در کل کشور شروع کرده‌ و در حال ساخت داریم.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰ هزار واحدی مسکن ملی بهارستان بیان کرد: در اداره کل راه و شهرسازی استان باید هرچه سریع‌تر با تعدادی انبوه‌ساز توافق شود تا بیایند و کل زمین را با هم شروع کنند؛ یک بخشی از اقداماتی هم که در نهضت ملی مسکن در دستور کار داریم این است که بخش خصوصی را به کار بگیریم یعنی خود مالکی.

قاسمی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد خود مالکی در حال ساخت داریم و وام هم به آن‌ها تعلق گرفته و از مزیت‌های نهضت ملی مسکن مثل معافیت مالیاتی هم بهره‌منده شده‌اند و خودشان در حال ساخت هستند و تعهدی که به ما داده‌اند این است که طی یک سال و نیم آن‌ها را تکمیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ما حدود ۴۰ شهر جدید را در کل کشور شناسایی کرده‌ایم که تعدادی از آن‌ها در دولت باید مصوبه بگیرد و همچنین تعدادی شهرک جدید هم مورد شناسایی قرار گرفته است؛ در بعضی از استان‌ها مثل استان‌های شمالی و کوهستانی که مشکل زمین داریم، ساخت شهر جدید و شهرک جدید را شروع کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: کسی هم که مثلا ۱۰۰ یا ۲۰۰ هکتار زمین هم داشته باشد می‌تواند بیاید و از ما مجوز شهرک جدید بگیرد که از این نمونه کارها را در سطح کشور شروع کرده‌ایم؛ به دنبال این هستیم که بخشی از این شهرک‌های جدید را بخش خصوصی بسازند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن کل کشور هزار واحد زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون که صبح امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در ابوظبی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بعد از 10 سال گفت: امیدواریم که این نشست سرآغازی بر رشد روابط اقتصادی دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه است، گفت: کشور امارات در این سیاست نقش ویژه و برجسته‌ای دارد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به حجم مبادلات تجاری بیش از 27 میلیارد دلاری ایران و امارات، توضیح داد: این که امارات در رتبه دوم شرکای تجاری ایران قرار دارد، امارات را به یک شریک راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: از این رو ایران به‌رغم سنگ‌اندازی‌های بدخواهان، هیچ محدودیتی را برای گسترش روابط دو کشور و توسعه تجارت مشترک قائل نیست.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند.

بذرپاش ادامه داد: دسترسی به بازارهای روسیه و کشورهای آسیای میانه از طریق ایران و بالعکس دسترسی به بازارهای جنوب می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای توسعه روابط ترانزیتی بین دو کشور ایجاد کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، موضوع بعدی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری‌های نو و به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی است که می‌تواند زمینه ای مهم برای همکاری بین دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تسهیل فرایندهای حمل‌ونقل بین دو کشور گفت: زیرساخت‌های فرایند تجارت مانند حمل‌ونقل و تشریفات گمرکی موضوعی است که تجار را درگیر کرده و به‌رغم اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و تجارت بین دو کشور را به 27 میلیارد دلار رسانده، ضرورت اتخاذ تصمیماتی شجاعانه و سازنده در این زمینه احساس می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر حمل کالا بر اساس رویه کنوانسیون تیر از مبدا امارات متحده عربی به مقصد ترکیه از طریق بندر شهید باهنر و گمرک خروجی بازرگان با هدف اجرایی سازی این کنوانسیون از طریق گمرکات دریایی و توسعه ترانزیت دو کشور در جریان است.

وی با اشاره به ضرورت رفع محدودیت‌های ایجاد شده در بازرسی‌ها و ترخیص کالاها، به ویژه کالاهای فاسدشدنی و قرنطینه‌ای و تسهیل تشریفات اداری و بندری و لجستیکی در بنادر، گفت: باید در راستای کاهش این تشریفات غیرضروری که باعث افزایش صادرات بین دو کشور و کاهش هزینه‌های این امر می‌شود، گام برداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های هوایی و شرکت‌های هواپیمایی پرواز حدود 320 پرواز در هفته، گواه حجم فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری بین دو کشور است و امیدواریم در حوزه فعالیت‌های بندری و جاده ای نیز هر چه سریع‌تر به افق‌های تعریف شده دسترسی پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات تاکید کرد: موضوع رفع مشکلات بانکی از جمله افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و تجار ایرانی و تسهیل خدمات بانکی نیز که بر سر راه فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور قرار دارد، باید یکی از زمینه‌های مورد بحث طرفین باشد.

وی گفت: در نشست‌های کارشناسی و مقدماتی نیز هیئت ایرانی و اماراتی توافقات خوبی بین طرف‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های دولتی ایجاد شده است.

بذرپاش همچنین در خاتمه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های بخش انرژی بین دو کشور گفت: پیش‌تر نیز همکاری‌ها در زمینه انرژی مورد تاکید قرار داشت و در این اجلاس نیز به عنوان یکی از اهداف مهم تعیین شده که نیازمند تصمیماتی جدی در این بخش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان