Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رقیه دوست فاطمی‌ها روز پنجشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، از تلاش‌ها و کمک های همه مدیران فرهنگی، خیران نیک‌اندیش یزدی، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها، به دلیل همراهی صمیمانه با امور کتابخانه‌های استان قدردانی کرد و افزود: آسیب‌های حوزه فرهنگ در درازمدت آشکار می‌شود و بی‌توجهی به مطالعه و فرهنگ کتابخوانی از ‌مواردی است که پیامدهای ناگواری برای یک جامعه به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ساخت محکم و اساسی زیربناهای فکری و فرهنگی جامعه از جمله بالا بردن سرانه مطالعه زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

سرپرست فرمانداری یزد نیز در این نشست اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله نقش‌آفرینی خیران، پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی به سرانجام برسد و مجموعه فرمانداری نیز با اختصاص بودجه‌های مناسب در بخش تملک و دارایی، به این امر کمک کند.

سیدمحمدرضا مدرسی برگزاری منظم جلسات انجمن با حضور همه اعضای حقیقی و حقوقی و پیگیری اجرای مصوبات جلسات را خواستارشد و ابراز امیدواری کرد: ساختمان جدید کتابخانه‌های شهید بابایی زارچ و شهدای شاهدیه در شهرستان یزد در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: برگزاری آیین اختتامیه مسابقات نقاشی و کتابخوانی نماز، گرامیداشت یاد محمدعلی اسلامی ندوشن در ویژه‌برنامه «خاموشی استاد»، نشست «آموزش تفکر به کودکان»، ویژه برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور در سالروز فتح خرمشهر، رونمایی از کتاب «عاشقانه‌های شاهنامه»، نشست «مطالعه و تفکر»،  آیین بزرگداشت دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع)، نمایشگاه عکس «حیات‌وحش»، اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، جلسات حافظ‌خوانی و سلسه نشست‌های داستان‌خوانی با بررسی آثار نویسندگان یزدی از مهم‌ترین برنامه فرهنگی کتابخانه های شهرستان یزد در حوزه فرهنگی پس از بازگشایی کتابخانه‌ها در ایام افول همه‌گیری کرونا بوده است.

محسن رفیعی، پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان جدید کتابخانه شهید بابایی زارچ و بازسازی و توسعه کتابخانه شهدای شهر شاهدیه را از شاخص‌ترین برنامه‌های عمرانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اختصاص بودجه از محل نیم درصد شهرداری‌ها و نیز تملک دارایی‌های شهرستان، این دو کتابخانه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی تجدید نظر در بودجه تملک دارایی کتابخانه های عمومی شهرستان یزد را خواستار شد و از فرماندار درخواست کرد تا با افزایش بودجه، زمینه حل بخشی از مشکلات اداره کتابخانه‌ها فراهم شود.

صادق ابوالقاسمی، بخشدار مرکزی یزد نیز در این نشست با تبیین فعالیت مجدد کتابخانه سیار روستاهای بخش مرکزی یزد گفت: بخشداری تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا با تأمین هزینه‌های این کتابخانه به راه اندازی دوباره آن کمک کند، چراکه با توجه به کمبود امکانات کتابخانه‌ای در روستاهای بخش مرکزی، این کتابخانه توانسته بود اثر فرهنگی مطلوب و چشمگیری در میان ساکنان این روستاها بجا بگذارد.

علی اصغر سمسار، از دیگر اعضای انجمن نیز راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار برای روستاهای بخش مرکزی یزد را خواستار شد و پیشنهاد داد با بررسی برخی وقف‌نامه‌های موقوفات آستان قدس رضوی، درآمد آن‌ها در رایزنی با مسئولان، صرف هزینه‌های فرهنگی کتابخانه سیار شود.

وی همچنین با برشمردن مزایای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها گفت: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای کتابخانه‌های عمومی است تا بعد از یک وقفه نسبتاً طولانی، دوباره اقشار مختلف مردم به‌خصوص کودکان و نوجوانان را به کتابخانه و مطالعه کتاب ترغیب کنند.

در پایان این جلسه، احکام مسئولیت انجمن کتابخانه های عمومی بخش زارچ و بخش مرکزی یزد توسط فرماندار یزد به مرتضی زیباییان، بخشدار زارچ و محمدصادق ابوالقاسمی، بخشدار بخش مرکزی ارائه شد.

 ایفلا؛ فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (IFLA)‏ ارگانی مستقل، غیردولتی، بین‌المللی و غیرانتفاعی است که هدف آن ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع رسانی، و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌اللملی کتابداری را ارائه کرد.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی یزد یزد کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی یزد یزد کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی یزد یزد کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان یزد کتابخانه ها مرکزی یزد بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است

یک روزنامه عبری‌زبان با اشاره به گسترش دامنه تحریم‌های جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حوزه‌های فرهنگی چون ساخت فیلم و سریال، تاکید کرد که این رژیم به عنصری نامطلوب در جشنواره‌ها تبدیل شده و طرد شده است.

به گزارش ایسنا، در اوایل نوامبر گذشته سه فلسطینی در افتتاحیه جشنواره معتبر فیلم‌های مستند در آمستردام به روی سکو رفته و پلاکاردی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد»، در ادامه مشاهده شد که ابتدا مدیر جشنواره با دیدن این صحنه شروع به کف زدن کرد و پس از آن موجی از تشویق سالن جشنواره را فرا گرفت.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» این اتفاق را نشانه زود هنگامی برای تحولات آتی دانست و در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: این رویکرد در حال گسترش است که اسرائیل طرد شده است، ما عناصری نامطلوب هستیم، تقریباً شیطانیم و تحریم فرهنگی اسرائیل در جهان رو به افزایش است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، با وجود اینکه فیلمسازان اسرائیلی اتفاق رخ داده را محکوم کردند و شبکه‌های اجتماعی مختلف به شکل گسترده‌ای به این موضوع پرداختند و رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این جشنواره را تحریم می‌کند، اما شرایط پس از آن خطرناک‌تر و جدی‌تر شد، در ۵ ماه پس از این جشنواره تا امروز تقریباً تمامی جشنواره‌های مهم فیلم در جهان مجبور هستند تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها را در نظر بگیرند تا هرگونه حضور فیلمی اسرائیلی یا حضور هنرمندان اسرائیلی به یک رسوایی تبدیل نشود.

هاآرتص به نقل از «آوی نیچر» کارگردان اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حال حاضر ستاره جدیدی برای فرهنگ تحریم جهانی است و متاسفانه با این شرایط نامعلوم روبرو است، جنبش‌های تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها، اعمال تحریم‌ها و دیگر موارد از سوی نهادهای حامی فلسطین امروز با قدرت و به شکلی موثر در حوزه فرهنگی حضور داشته و بر مدیران جشنواره فشار می‌آورند تا فیلم‌های اسرائیلی را نمایش ندهند و از فیلمسازان نیز می‌خواهند از حضور در جشنواره‌هایی که فیلمی اسرائیلی وجود دارد، خودداری کرده و علیه این جشنواره‌ها تظاهرات و اعتراض کنند، در نتیجه مدیران جشنواره‌ها ترجیح می‌دهند از تنشی که ممکن است با حضور فیلم‌های اسرائیلی ایجاد شود حتی اگر مخالف این مسئله هم باشند، خودداری کنند.

هاآرتص در ادامه تاکید کرد: حتی در حوزه سریال‌های تلویزیونی نیز که اسرائیل در سال‌های گذشته حضور چشمگیری داشته، این کنار گذاشتن‌ها ملموس شده و شرکت اپل پخش سریال‌های ساخت اسرائیل را به تعویق می‌اندازد، حتی مسایل عادی نیز دیگر آسان نیستند.

به نوشته این روزنامه عبری، دعوت از مهمان‌ها به جشنواره سالانه نویسندگان قدس به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین رویداد ادبی در اراضی اشغالی در اواخر مه با مشکل روبرو شده و پیش از این نیز برگزاری دور دوازدهم این جشنواره برای برگزارکنندگان آن به دلیل مخالفت‌های گسترده به دلایل سیاسی با مشکل روبرو شده بود.

این رسانه رژیم صهیونیستی درباره استقبال از نویسندگان اسرائیلی در خارج نیز نوشت، شرایط از یک مخالفت ساده با ایده میزبانی از آنها به درخواست از نویسنده‌ها برای ارائه بیانیه‌ای درباره رویکرد سیاسی خود به عنوان شرطی برای حضور در برنامه‌ها تغییر کرده و یا حتی حضور آنها به آسانی لغو می‌شود.

هاآرتص با اشاره به مخالفت‌های گسترده نویسندگان خارجی به ویژه نویسندگان جوان به صورت مستقیم یا فراری ناشیانه از ترجمه کتاب‌هایشان به زبان عبری و انتشار آنها در اراضی اشغالی در پایان نوشت: رویکرد روبه‌گسترش این است که اسرائیل طرد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند