Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان قم گفت: برخی بخش‌های دادگستری‌ها در نقاط مختلف به واسطه میزان امکاناتی که دارند، در شأن مردم نیست.

او گفت: بودجه سالانه دستگاه قضایی برابر با بودجه یک ماه یک سازمان وابسته به یک وزارتخانه است؛ بنابراین، با این حجم کار و با این امکانات، صدور احکام سریع، دقیق، به‌موقع، متقن و همه جانبه، کار دشوار و سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران در سطوح مختلف باید فرصت خدمت خالصانه به مردم و احقاق حق و ابطال باطل را قدر بدانند ،گفت: دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت شفاف تعیین کنند که صرف دیوارکشی اراضی، آیا تغییر کاربری محسوب می‌شود یا خیر؛ چنانچه این مراجع ذی‌صلاح تشخیص دادند که دیوارکشی در زمره تغییر کاربری است، باید منطق این قضیه را نیز تبیین کنند.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی به شدت و قاطعیت با تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز‌ها در حریم رودخانه‌ها و سواحل برخورد می‌کند ،گفت: البته ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط در همان ابتدای امر از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیرقانونی جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس شورای شهر قم مبنی بر ضرورت تعامل و همگرایی بیشتر مدیریت شهری قم با دیوان عدالت اداری گفت: اگر دستگاه‌های اداری و شهرداری‌ها به قوانین تسلط داشته باشند و به قوانین احترام بگذارند، طبعا مردم نیز جهت شکایت از آن‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نمی‌کنند در نتیجه این دیوان می‌تواند به اموری از قبیل تعامل با دستگاه‌های اداری و مدیریت شهری بیش از پیش متمرکز شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سخنان مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم مبنی بر ضرورت ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم، ضمن تصریح بر اهتمام دستگاه قضایی بر تحقق این مهم، بر نقش دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد و صداوسیما در راستای افزایش آگاهی‌های مردم در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل حقوقی تاکید کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه محسنی اژه ای تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران