Web Analytics Made Easy - Statcounter

قناعت در جریان سفر به شهرستان سرایان گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که به طور ویژه در خراسان جنوبی دنبال می‌شود، استفاده حداکثری از ذخایر معدنی استان است.

او گفت: تمام تلاش ما بر این است که از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم و با ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی، از این ذخایر حداکثر استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قناعت با توجه به ظرفیت بسیار خوب شهرستان سرایان در زمینه بنتونیت، تلاش می‌کنیم با ایجاد واحد‌های فرآوری بیشتر، شهرک بنتونیت را در این منطقه راه اندازی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ائمه جمعه و اعضای شورا‌های اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها این است که شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی، مراودات مالی و پولی خود را در بانک‌های داخل شهرستان انجام نمی‌دهند.

او این اقدام واحد‌های صنعتی و معدنی را نامناسب خواند و گفت: فعال کردن حساب‌های بانکی و انجام مراودات مالی در داخل استان و شهرستان ها، باعث رونق بانک‌ها و بالطبع شهرداری‌ها و فعالیت‌های عمرانی شده و در نتیجه توسعه به همراه دارد؛ لذا موضوع انتقال حساب‌های بانکی شرکت ها، مؤسسات، واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی به داخل استان مورد تأکید است و پیگیری می‌شود.

قناعت گفت: وقتی این واحد‌های سرمایه گذاری از ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنند، انجام مراودات بانکی در منطقه‌ای که فعالند در قبال استفاده‌ای که از ذخایر می‌برند، کمترین توقع و انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد فرآوری واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای چهار پروژه شیلاتی استان که شامل ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد مجتمع های آبزی پروری در حاشیه اهرچای تا قره سو، امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری حاشیه قزل اوزن و گیوی چای اعتبارات لازم اخذ شده است.

وی طرح های مطالعاتی حوزه شیلات در شهرک سامیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ماهیان زینتی و پرورش زالو و جلبک کارهای شاخصی انجام شده و با راه اندازی این طرح می توان تولید و پرورش ماهیان زینتی را به ۱۶میلیون قطعه ارتقا داد.

مدیرکل شیلات استان تولید جلبک در حوزه دانش بنیان را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه کشورمان در این خصوص وارد کننده است با تحقق برنامه مطالعاتی و اجرای آن می توان نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه طبق این مطالعات تا ۶۰ تن جلبک از مزارع استان برداشت کرد.

اله بخش خواستار توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه شیلات شد و افزود: با توجه به توسعه این صنعت در استان اردبیل آموزش حوزه شیلات هم ضروری به نظر می رسد چرا که لازم است به صورت علمی هم به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کد خبر 6098258

دیگر خبرها

  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول