Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان موسسه فناوری ماساچوست (ام. آی. تی) موفق به طراحی نوعی تراشه هوش مصنوعی شده‌اند که قابلیت تغییر و روزآمد کردن ابزار الکترونیکی مانند گوشی‌ها یا ساعت‌های هوشمند را دارد و مشتریان را از تعویض ابزارهایی مانند ساعت و تلفن هوشمند جدید بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فناوری ماساچوست، امروزه گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیک پوشیدنی بعد از مدتی قابل استفاده نیستند؛ اما اگر آنها را بتوان با حسگرها و پردازشگرهای جدیدتر روزآمد کرد، لازم نیست نمونه‌های جدید خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسگرها و پردازشگرهایی که قابلیت جاسازی در تراشه های داخلی ابزار الکترونیکی را مانند آجرهای لوگومانند در ساختمان ها دارند.

این تغییر شکل تراشه‌ها عمر ابزار را طولانی می کند و ضمن کاهش هزینه موجب از بین رفتن زباله‌های الکترونیک می شود. تراشه جدید توسط گروهی از محققان موسسه ام. آی. تی به شکلی طراحی شده که قابلیت تغییر شکل دارد و فشرده است. همچنین می‌توان آن را جابجا و روی حسگرهای موجود و شبکه های حسگرهای وابسته سوار کرد.  

این طراحی شامل تغییر و جایگزینی لایه های بخش های مختلف پردازش و حسگرها با دیود نورگسیل یا ال. ای. دی ها است که اجازه می دهد لایه های تراشه با هم مرتبط شوند. انواع دیگر طراحی تراشه ها از سیم کشی متداول برای پخش و انتقال سیگنال ها بین لایه ها استفاده می کند. چنین ارتباطات پیچیده ای را به سختی می توان از هم باز و دوباره متصل کرد؛ البته اگر اصلا ممکن باشد، همین امر باعث می شود طراحی ها قابل تغییر شکل نباشند. 

طراحی محققان موسسه فناوری ماساچوست به جای سیم های فیزیکی از نور برای انتقال اطلاعات داخل تراشه استفاده می کند. بنابراین تراشه، قابل تغییر شکل با لایه هایی است که قابل جابجایی یا افزودن حسگرهای جدید یا پردازشگرهای روزآمد است. 

 

 

جیهون کانگ دانشجوی پسادکتری ام آی تی و یکی از محققان این مطالعه می گوید: می توان به این تراشه هر تعداد لایه محاسباتی مورد نیاز مانند حسگرهایی برای نور، فشار و حتی بو را اضافه کرد. ما این محصول را تراشه هوش مصنوعی لوگومانند با قابلیت تغییر شکل نامیده ایم زیرا قابلیت توسعه پذیری نامحدودی بسته به ترکیبات لایه ها دارد.  

محققان این مطالعه علاقه دارند با استفاده از این تراشه ابزارهای الکترونیکی و محاسباتی را ارتقا دهند؛ حسگرهای خودکفا و دیگر ابزارهای الکترونیکی که مستقل از منابع مرکزی یا حتی توزیع‌شونده مانند ابررایانه‌ها یا سیستم های محاسباتی ابری کار می‌کنند. 

جیهان کیم استادیار مهندسی مکانیک در موسسه ام آی تی گفت: در حالی که وارد دوران اینترنت اشیا بر اساس شبکه های حسگرها می شویم، نیاز برای ابزارهای الکترونیکی چندکاره و تقویت شده هر روز افزایش می یابد. ساختار سخت افزاری پیشنهادی ما انطباق زیادی در علوم رایانه ارائه می دهد.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: علوم رایانه ، دانشگاه ام آی تی ، هوش مصنوعی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علوم رایانه دانشگاه ام آی تی هوش مصنوعی هوش مصنوعی تغییر شکل تراشه ها لایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید