Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:19:45 GMT

اصفهان منشا خیر و برکت در ورزش کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۱۹۸۸

اصفهان منشا خیر و برکت در ورزش کشور است

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در بیست‌وپنجمین سفر استانی دولت سیزدهم، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان سمیرم بود، او در جمع خبرنگاران گفت: امروز سفر استانی ریاست‌جمهوری به استان اصفهان در دستور کار قرار داشت و من به‌عنوان یکی از اعضای کابینه‌دولت ماموریت حضور در شهرستان سمیرم را داشتم. حضور یک‌روزه و بازدید پروژه‌های ورزشی، دیدار مردمی، نشست با اقشار و سرمایه‌گذاران، حوزه‌های دیگر از جمله خانواده ورزش و در آخر حضور در فرمانداری شهرستان سمیرم برای برگزاری شورای اداری با نمایندگان حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان مطالب متعددی بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسفه سفر استانی این است که مردم را در اولویت قرار بدهیم.

او گفت: در اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان اصفهان به‌مدت دو روز میز خدمت برپا بود، همواره اصفهان منشا خیر و برکاتی در ورزش کشور بوده، هست و خواهد بود. تیم‌های حرفه‌ای و ارزشمندی در سطوح باشگاهی و سرمایه‌های استعدادی درخشان ورزشی و پشتیبانی ورزش مانند باشگاه‌های صنعتی دارا است. با الگوبرداری از ضرب‌المثل قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری باید قدر سرمایه‌های مادی و معنوی، مربیان، متخصصان و داوران ورزشی دانست.

به گفته سجادی، همینطور میزبانی‌های ارزشمندی به‌دلیل قدمت تاریخی و اصالت اصفهان می‌تواند برپا شود و همه تمایل دارند این اتفاق رقم بخورد و ما نیز علاقه‌مندیم این ماجرا در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان پخش و گسترده شود.

به گفته وزیر ورزش‌وجوانان، در سمیرم می‌توان کمپ‌های مرتفع برای تیم‌های فوتبال، دوندگان، دوچرخه‌سواران و کوهنوردان و سایر ورزش‌هایی که به بنیه ورزشی نیازمند است برگزار کرد. اینجا خاستگاه برپایی چنین اردو‌هایی هست و می‌توان از آن استفاده کرد.

سجادی می گوید: یک‌سری زیرساخت‌ها وجود دارد، اما باید برخی زیرساخت‌های دیگر مانند محل اقامت و بخش پزشکی‌ورزشی که اتفاقا استان اصفهان بنیه خوبی در آن دارا است و همان هیئت می‌تواند در کل استان پراکنده شود و نیرو‌های خودش را مانند یک شبکه ارزشمند توزیع کند را ایجاد کنیم. اگر تیم‌های ورزشی بدانند از نظر پزشکی‌ورزشی، تغذیه، استراحت، ریکاوری و اوقات‌فراغت پشتیبانی می‌شوند و اگر تمامی این‌ها مهیا شود بهترین نعمت‌های طبیعی در سمیرم وجود دارد و مکمل یکدیگر خواهند شد.

او می گوید: از من انتظار می‌رود که استان اصفهان را دریابم و من نیز انتظار دارم جواد محمدی سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان به‌همراه همکارانشان در کل کشور منشا خدمت باشند.

به اعتقاد وزیر ورزش‌ و جوانان، یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر وزارت‌خانه این است پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کند، سرانه ورزشی در کل استان اصفهان کمتر از ۰.۵۰ و نزدیک به ۰.۴۵ متر است. در حالی که استاندارد آن در دنیا ۳ متر ثبت شده و در کل کشور نیز این رقم روی عدد ۰.۷۵ متر است.

سجادی گفت: سرانه فعلی جواب‌گوی استان اصفهان نیست، ۲۰ درصد باید برای جوانان باشد، ۴۰ درصد برای آموزش‌وپرورش و باقی‌مانده برای ورزش باشد که بخشی از آن برای عمرانی و جاری خواهد بود. اما ۶ هزار مکان ورزشی نیمه‌تمام در کشور هزینه زیادی را می‌خواهد و باید تدابیری بیاندیشیم و از تمامی خیرین نیز می‌خواهیم بخشی را در اختیارمان قرار بدهند چرا که بهترین کمک را مردم می‌توانند به ما کنند تا علاقه‌مندان به ورزش باعث شوند پروژه‌ها زودتر تمام شود.

او در پایان گفت: یکی از اهدافمان در استان اصفهان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش سرانه‌ورزشی است، ۲۴۰ پروژه نیمه‌تمام در اصفهان وجود دارد که قابل توجه است و امیدوارم مباحث کلی در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان به‌طور کامل پایان یاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ورزش در اصفهان سفر استانی استان اصفهان نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت

علی دانشمندفرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور اظهار کرد: خوشبختانه سطح ورزشکارانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند از نظر فنی بالا بود.

وی افزود: استعدادهای درخشانی به ورزش بوکس کشور در این مسابقات معرفی شدند که قطعا آینده بوکس ایران را خواهند ساخت.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به میزبانی ملایر گفت: در این چند روزه شاهد بودیم که تمام مسئولان ملایر برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه‌روز تلاش کردند و انصافا سنگ تمام گذاشتند.

دانشمندفرد خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت بوکس استان همدان و مدیران ورزشی ملایر به جهت فراهم کردن بهترین امکانات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بوکس کشور بیان کرد: با استخدام مربیان کوبایی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام که به صورت زیرساختی آینده بوکس کشور را بسازیم.

دبیر فدراسیون بوکس عنوان کرد: به دنبال استعدادیابی و پیدا کردن نخبه‌های بوکس برای المپیک‌های آینده هستیم نا بتوانیم مدال کسب کنیم.

دانشمندفرد با بیان اینکه بوکس از محدودیت خارج شده است، گفت: امروز دیگر بوکس ورزش مظلوم کشور نیست و از محدودیت خارج شده و نگاه مدیران ورزش کشور به این ورزش تغییر کرده است.

وی افزود: همچنین امروز بوکس به خوبی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده می‌شود که باعث استقبال خانواده‌ها از این رشته شده است.

کد خبر 6092626

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد