Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ربعلی جهانی عصر پنجشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان منطقه کشت خوب و مناسبی را داشتند و امیدواری برای برداشت محصول باکیفیت را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله استان و حتی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در برداشت محصول گندم و جو شاهد بازدهی مناسب اراضی زراعی بودیم به طوری که از یک ماه گذشته برداشت گندم آغاز و هنوز هم کشاورزان بومی منطقه نسبت به برداشت اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصول گندم یکی از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، افزود: تمامی سیلوهای ذخیره گندم بیله سوار منطبق بر موازین پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

جهانی از آغاز خرید تضمینی محصول گندم در بیله سوار خبر داد و افزود: تاکنون ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان بیله سوار خریداری شده است.

وی از تدارک ۱۰ مرکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: حدود ۱۰ مرکز خرید در شهرستان بیله سوار برای خرید محصولات کشاورزان در نظر گرفته شده است و تاکنون نیمی از زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های سال جاری تولید محصول در شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

جهانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن گندم از مزارع منطقه برداشت شود که از این میزان ۳۵ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد به عمل آمده خشکسالی ۱۸ هزار میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است و این خشکسالی طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 5516238

منبع: مهر

کلیدواژه: گندم وزارت جهاد کشاورزی خرید گندم خرید تضمینی گندم کشت گندم نرخ خرید تضمینی گندم شهرستان بیله سوار بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل مشهد بیرجند آمار کرونا کشاورزی ویروس کرونا اصفهان ایلام شیراز جهرم شهرستان بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو