Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:56:05 GMT

باید صنایع سازگار با محیط‌زیست در مناطق ایجاد کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۲۱۲۱

باید صنایع سازگار با محیط‌زیست در مناطق ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: منطقه نطنز در حاشیه کویر و با مردمانی سخت‌کوش، باعث شده که برکت الهی همیشه اینجا ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا با تغییرات اقلیمی مواجه شده است، افزود: خشک‌سالی جهان را در برگرفته و این امر بسیار جدی است، در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده است که تا سال ۲۰۵۰ تولید گازهای گلخانه‌ای صفر شود زیرا این روند اقلیم بسیاری از تمدن‌ها را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مشکلات آب استان اصفهان، تصریح کرد:امروز باید الگو، فعالیت، زندگی و محیط‌زیست‌مان را اصلاح کنیم، ما باید صنایع سازگار با محیط‌زیست در مناطق ایجاد کنیم.

وی در خصوص بحث آب و پساب‌ها گفت: از طریق انرژی اتمی به این شهرستان کمک می‌کنیم تا جریان آب و پساب با نهضت فکری و طراحی مهندسی عملیات آب و پساب، به نحوی اجرایی شود تا در مصرف و ذخیره آب‌های زیرزمینی تغییرات اساسی به وجود بیاید.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: نطنز بادرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی