Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان نباید تنها به چند دستورالعمل و مأموریت که در اسناد بالادستی داده می شود، قناعت کرد بلکه این حوزه نیز به تعریف میدان‌های جدید دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امشب در مراسمی آیین اختتامیه اولین نشست هم‌اندیشی معاونین فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور با حضور وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با بیان اینکه نیاز است تا حداقل این گردهمایی دو بار در طول سال برای به روز شدن مسائل جوانان برگزار شود، اظهارداشت: جوان شدن و تغییر نسلی در حاکمیت امروز به عنوان یک ضرورت و یک انتخاب از میان سایر انتخاب‌ها است و این اتفاق باید رخ بدهد و تا حد زیادی این اقدام هم در مجلس و هم در دولت صورت گرفته است.

یامین‌پور با اشاره به اینکه این گردهمایی تنها در راستای برگزاری یک رویداد نبود و در تلاشیم تا این روند ادامه‌دار باشد، تأکید کرد: در سال‌های گذشته نسبت به حوزه جوانان به دلایل مختلف غفلت شده بود اما اکنون پذیرفته نیست و توجیهی از باب کیفیت انجام کار پذیرفته نمی‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: باید در این حوزه هر روز به خود یادآوری کنیم که به اندازه نقشی که می‌توانیم ایفا کنیم در قبال جوانان مسئولیت داریم و حتی در تقویت بخش‌هایی همچون روابط عمومی این موضوع باید نهادینه شود تا مستقیما با جوان مؤثر هر شهر و استان ارتباط برقرار کنند.

یامین‌پور در ادامه تصریح کرد: در این حوزه نباید تنها به چند دستورالعمل و مأموریت که در اسناد بالادستی داده می‌شود، قناعت کرد چراکه وقتی نام از حوزه جوانان می‌بریم انتظار است تا با یک خلاقیت و عملکردی موثر میدان کار تعریف شود.

وی با بیان اینکه کنشگری جدیدی در عرصه جوانان باید تعریف شود، افزود: برای اینکه این عقب ماندگی سر ریز نشود و از دور خارج نشویم باید خودمان ابتکار عمل داشته باشیم و میدان‌های جدیدی را برای کنشگری در عرصه جوانان تعریف کنیم.

توجه و عنایت ویژه دولت به حوزه جوانان از دیگر موضوعاتی بود که معاون امور جوانان وزارت ورزش به آن اشاره و بیان کرد: در این حوزه اخبار بهتری در راه است که این موضوع نشان از نگاه ویژه دولت و شخص رئیس جمهور به حوزه جوانان است.

یامین پور خاطر نشان کرد: دست دولت برای این حوزه که معاونت امور جوانان را بازگرداند و آنرا تبدیل به سازمان ملی جوانان کند بسته بود، چرا که با قانون مصوب مجلس این ادغام صورت گرفته بود اما ریاست جمهوری تدابیر دیگری هم برای کمک به این مجموعه که فعالیت‌های خود را به نحو بهتری انجام بدهند، در دستور کار دارند.

در این نشست همچنین روح‌الله نجابت نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در سخنانی بیان کرد: در مقطعی در کلام و بیان امام(ره) و مقام معظم رهبری این مطلب بیان شده است که کار به دست جوانان سپرده شود و این امری مهم است.

وی به حضور فعال جوانان در این حوزه و در بدنه دولت که مصادیق بارزی از توجه جدی به جوانان است، اشاره کرد و گفت: با وجود تمام نکات مثبت و منفی که در مجلس وجود دارد اما حضور جوانان یک اصل جدی برای پیشبرد امورات مجلس است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت به خوبی شاهد هستیم که یک بروز و ظهور از جوان‌گرایی وجود دارد و در مجلس شورای اسلامی نیز این حضور جوانان اعم از برادران و خواهران به وضوح نمایان است که به عنوان امانت‌داران شما در سنگر قوه مقننه خدمت‌رسان کشور هستند.

در پایان این نشست همچنین حیدر صفر پور مدبر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز بیان کرد: جوان ما امروز اگر محور و نقطه ثقل نگاه تحولی است که بناست در گام دوم انقلاب اسلامی اتفاق بیافتد، این جوان هدف تمام حملات دشمنانی است که بنا ندارند آن تحولات تحقق یابد. 

سرلشکر رحیم صفوی: شجاعت‌های بزرگ و افتخارات برای همیشه باید در یاد و خاطره جوانان باقی‌بماند‌تاکید امام جمعه همدان بر توجه ویژه به ظرفیت و توانایی جوانانهندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان| شکست ایران مقابل کرواسی

صفر پور ادامه داد: نگاه جامع به جوانان بر مبنای این است که جوان، هم محور تمام خوبی‌ها و هم آماج تمام اتفاقات ناخوشایند است که بار مسئولیت را دو چندان می‌کند و این دو موضوعی است که به عنوان محوریت اقدامات بعدی اداره کل در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/424 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه جوانان ورزش و جوانان امور جوانان یامین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تیراندازی ایران در بخش تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی جوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- محمد امین رهسپار از خوزستان ۲- ابوالفضل نعمتی از تهران ۳-آتیلا محمدرضایی از آذربایجان غربی   مراسم اهدای مدال با حضور متقیان‌نژاد، رئیس هیات قم، حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ نوجوانان و جوانان، علی گداری، مسئول کمیته مسابقات، شیخ اکبری، رئیس کمیته داوران، مهدیان، هدایتی، افضلی، کاظمی و حق نیا و خانم توکلی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان