Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:33:20 GMT

نوری المالکی؛ اختلاف با جریان صدر، راهبردی نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۲۳۸۱

نوری المالکی؛ اختلاف با جریان صدر، راهبردی نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوری المالکی رئیس ائتلاف «دولة القانون» شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که روابط این ائتلاف با فراکسیونها، احزاب و جریانهای اسلامگرا به ویژه جریان صدر، هدف بزرگی دارد و مربوط به یک مسئولیت مهم است.

المالکی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «روابط ما با بقیه گروهها باعث می‌شود که همیشه دنبال نقاط تلاقی، همکاری و تکامل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلاف، دشمنی یا کنار گذاشتن، شیوه ما نیست و هیچ کمکی به عقیده، میهن و ملت ما نمی‌کند».

 

وی با بیان اینکه «به مواضع خود پایبند خواهیم بود و دستمان را به سوی همه دراز خواهیم کرد»، تصریح کرد، این مسئله با همکاری با همه گروههای سیاسی در داخل و خارج از پارلمان خواهد بود.

رئیس ائتلاف دولة القانون با اشاره به اینکه شاید این ائتلاف با برخی از گروههای سیاسی، در مواضع، اختلاف داشته باشد، در عین گفت که تأکید بر اتحاد، اصل و راهبرد ثابت دولة القانون است.

المالکی در پایان خاطر نشان کرد: «تا زمانی که اهداف و مشکلات، موجب اختلاف بین ما نشود، نباید اختلافاتی که ساده است، نه راهبردی، موجب تفرقه بین ما شود».

رئیس ائتلاف دوله القانون  اردیبهشت ماه گذشته، با بیان این‌ که، ائتلاف سه گانه حزب دموکرات، السیاده و جریان صدر تحت عنوان «انقاذ الوطن» باقی نخواهد ماند، افزود: چارچوب هماهنگی و همپیمانانش به تشکیل ائتلاف بزرگتر (نصف+۱) نزدیکند و همه باید طرح ابتکاری این چارچوب را بپذیرند، زیرا واقع‌بینانه‌تر و عینی‌تر است.

مقتدی الصدر، پس از آن‌که در جریان جلسه دوم پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، شاهد عقب نشینی آشکاری از سوی برخی اعضای ائتلاف سه‌گانه «انقاذ الوطن» شد، اوایل فروردین جاری و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، بار دیگر اعلام کرد که وی و همپیمانانش، فراکسیون بزرگتر پیروز در انتخابات هستند و این یک پیروزی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

صدر در ادامه افزود که اولین نفری بوده که توانسته فراکسیون بزرگتر (انقاذ الوطن) را تشکیل دهد و نامزدی مقبول را برای نخست وزیری معرفی کند.

رهبر جریان صدر تاکید کرد که برای آنکه عراق بدون دولت نماند و با توجه به وخامت اوضاع امنیتی، اقتصادی و خدمات‌رسانی، وی به یک سوم تعیین‌کننده، از روز اول ماه مبارک رمضان تا روز ۹ ماه شوال فرصت می‌دهد تا با همه جریان‌ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی بدون جریان صدر گفت‌وگو کند. وی همچنین از اعضای جریان صدر خواست که هیچگونه دخالت منفی و یا مثبت در این امر نداشته باشند.

اما «احمد الموسوی» نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در واکنش به این ضرب‌الاجل دستیابی توافق با نیرو‌های اهل سنت، کُرد‌ها و برخی طرف‌های شیعه برای تشکیل دولت آینده را بعید دانست و گفت: «موفقیت چارچوب هماهنگی در متقاعد کردن نیرو‌های کُرد، اهل سنت و رفتن به سمت ائتلاف با آن‌ها برای تشکیل دولت نتیجه‌ای غیر از تکرار سناریوی شکست جریان صدر و ائتلاف سه گانه در پی نخواهد داشت».

این در حالی است که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدردر واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه خروج خود را از فرایند سیاسی در این کشور اعلام کرد و گفت:  من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نوری المالکی سید مقتدی الصدر عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین