Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان بعد از ظهر امروز(پنجشنبه، ۲۶ خرداد) در سالن ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان در دیدار با اقشار مختلف مردم، گفت: برای باعث توفیق است که امروز در جمع شما عزیزان اصفهانی هستم و به همه خانواده محترم شهدا، خانواده‌های صبور و شاکر، خانواده 23 هزار شهید استان اصفهان، خانواده جانبازان و ایثارگران که با پیشه کردن صبر در کنار جانباز و ایثارگر عزیز خود صبر و ایستادگی کردند، سلام و ادب عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همه ایثارگران استان اصفهان که حقیقتاً مهد فلاسفه، حکما و نامدارانی که برای همه عالم مایه فخر و مباهات هستند ادای احترام می‌کنم. اصفهان همچنین شهر شهید آیت الله بهشتی، اشرفی اصفهانی و سرداران بزرگ اسلام است که نام آنها به عنوان مجاهد در درک همه ملت ایران باقی است. کسانی که دعوت به حاکمیت حق می‌کنند، حقیقت آن است که نام آنها را خداوند متعال رفیع کرد و فرمود" ای پیغمبر ما نام تو را بلند کردیم". پس کسانی که در مسیر پیامبر(ص) و حسین بن علی هستند، خداوند آنها را نام آور کرده است. عاشورا در ذهن جامعه زنده است. می‌خواستند حسین بن علی و اصحاب او را بکشند که نامی از آنها نباشد اما خدا اراده کرد، عاشورا مبدأ عاشورا شود و روز آغاز باشد برای عاشورائیان.

رئیس جمهور گفت: آنها می‌خواستند با کشتن بهترین زنان و مردان، نام و یاد آنها را در جامعه دفن کنند، ولی موفق نشدند. خداوند متعال می‌خواست با خون حسین بن علی و خون مطهر شهدای کربلا جهل‌زدایی کند. امروز خون 23 هزار شهید اصفهان و سایر شهدا در سراسر کشور جهل‌زدایی از جامعه جهانی می‌کند. این بیداری در منطقه یکی از آثار خون شهداست. این بیداری در میان امت اسلامی که می‌خواهند مسلمان و آزاده زندگی کنند از برکات خون شهداست. امروز از همه زمان‌های دیگر قوی تریم. ایران اسلامی به برکت خون شهدا و مردم حاضر در صحنه، به حرکت روبه رشد خود ادامه می‌دهد به طوری که امروز ایران اسلامی دست برتر و قوی‌تر در منطقه و جهان دارد و دشمنان ما علی رغم همه ساز و برگ جنگی که به کار گرفته‌اند و فتنه‌هایی که کرده‌اند از هر زمانی ضعیف‌ترند.

وی گفت: امروز دست برتر در عرصه‌های مختلف با مجاهدین مقاومت فلسطین است. تا دیروز سازمان‌های آزادی بخش برای فلسطینیان تصمیم می‌گرفتند، اما به برکت بیداری و انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدان فلسطینی، امروز ابتکار عمل به دست مبارزان فلسطینی است و آنهایی که تعیین تکلیف می‌کند، فلسطینی‌ها هستند. دشمن تلاش می‌کند در منطقه جای پایی پیدا کند، اما ما به برکت خون شهید سلیمانی و سرداران عزیز و شهدای عالیقدر اعلام کردیم که به هیچ وجه منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت.

رئیسی ادامه داد: امروز مؤلفه‌های قوت و قدرت را در کشور داریم. مهمترین مؤلفه قوت و قدرت ایمان به خدا، تدین و دلدادگی به حضرت حق است و یکی از مؤلفه های قدرتمندی در کشور برخورداری از علم و دانش و فناوری است.

رئیس جمهور یکی از مؤلفه‌های قدرتمندی در کشور را آمادگی نیروهای مسلح دانست و افزود: آخرین دستاوردهایی است که در علوم نظامی وجود دارد، برخوردار از صنعت پیشرفته هسته‌ای است. یکی از مؤلفه‌های دیگر قدرت در کشور داشتن رهبری بصیرت آفرین و با تدبیر است که جامعه اسلامی را هدایت می‌کند و به موقع هشدار می‌دهد و جامعه لازم است به بشارت‌ها و هشدارهای ایشان توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مؤلفه‌های مهم قدرت در جامعه، ظرفیت‌های بسیاری است که در جامعه و در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی بهره ببریم. البته ما مشکلاتی هم داریم. ای آینده‌سازان کشور، ای جوانان بدانید هر جا به نسخه انقلاب اسلامی عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم و هر جا با شک و تردید نگاه کرده‌ایم و به نسخه‌های دیگران عمل کرده‌ایم، موفق نبوده‌ایم.

به گفته وی، جوانان برومند انقلابی و جهادی با روحیه بالا نقش‌آفرینی کرده‌اند. این حوزه‌های موفقیت ماست. من امروز از پارک‌های علم و فناوری اصفهان بازدید کردم. بسیار کارهای افتخارآفرینی اتفاق افتاده است، کارهای ارزشمندی که جوانان ما در حوزه تولید دانش بنیان و فناورانه انجام داده‌اند، قابل ستایش است و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری در شعار سال، به آن تأکید کرده‌اند و این نویدبخش آینده روشنی است.

رئیسی گفت: ضرورت‌هایی وجود دارد که بر هیچ صاحب‌نظری پوشیده نیست. امیدواریم هر آنچه که نیاز است از اصلاحات اقتصادی، با موفقیت انجام دهیم. از مشکلات معیشتی که بعضاً برای مردم در شهر و روستا وجود دارد آگاهم. با مردم ارتباط دارم و از شرایط مطلع هستم و از مشکلاتی که افراد به آن مبتلا هستند رنج زیادی می‌برم. اما اقدامات دولت با صبر و همکاری مردم، پیگیری مجدانه مسئولان، حضور همه فعالان اقتصادی و دلسوزان به لطف خداوند متعال شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد. کسانی تردید دارند که مگر می‌شود که مسائل اقتصادی را حل کرد، این حرف‌ها را قبلاً به شهید سلیمانی هم می‌زدند که مگر می‌شود با داعشی‌ها مبارزه کرد؟ و با پولی که آمریکایی‌ها برای برخی کشورهای منطقه و صهیونیست‌ها خرج می‌کنند مگر می‌شود داعشی‌ها را به عقب راند؟ اما فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی ثابت کرد که ما می‌توانیم و امروز به کسانی که در دل خود شک دارند با تأکید می‌گویم که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: اگر با مردم با شفافیت صحبت شود، قطعاً نتیجه‌بخش است. قطع کردن دست دلالان یک ضرورت است و باعث باز کردن زمینه‌های اقتصادی برای جوانان منتظر کارآفرینی خواهد شد. میدان دادن به جوانان کارآفرین و باز کردن دست بخش خصوصی یک ضرورت است.

رئیسی تصریح کرد: اگر اعتقاد نداشتم، در شهر انقلاب، ولایت و شهادت و ایثار و در محضر شما مردم اعلام نمی‌کردم. اعتقاد و باور من است که ما می‌توانیم بر هر مشکلی غلبه کنیم. با این ظرفیتی که امروز در کشور وجود دارد و با این نیروی مستعدی که امروز در کشور است و ذخایر مادی و معنوی در کشور، آینده را بسیار روشن و امیدبخش می‌بینم. به هر کسی با قلمش، با قدمش، با اقدامش، با فعلش با ترک فعلش مردم را ناامید و مأیوس کند، بخواهد و نخواهد، بداند یا نداند در مسیر دشمن حرکت کرده است و هرکس در این کشور با قلمش و گام‌هایش و اقدامش و همه حرکات و سکناتش مردم را به این کشور امیدوار کند، بداند یا نداند در جهت راهبرد انقلاب حرکت کرده است.

رئیس جمهور افزود: در اینکه توفیق شد تا در جمع نورانی شما حضور پیدا کنم خداوند را شاکرم. از امام جمعه اصفهان، نمایندگان و استاندار و شما مردم اصفهان که از مذاهب و سنت‌های مختلف در اصفهان حضور دارید و جوانان برومند بسیار سپاسگزارم. به دعا، همت و حضور شما به خود می‌بالم و امیدواریم خدای متعال توفیق دهد که بتوانیم ثمره خون شهدا و میراث گرانقدر امام خمینی(ره) را حفظ کنیم و وظیفه خود را به عنوان سرباز ولایت انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی استان اصفهان رئیس جمهور خون شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور، گفت: اجرای قانون هوای پاک و برخورد با معضلات آن موضوعی ملی از توان مسئولین استان تهران خارج است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و این فرصت را مغتنم بدانیم زیرا که ممکن است هر لحظه این نعمت و توفیق از ما سلب شود.

وی افزود: گفتمان، سیاست و رویکرد دولت مردمی سیزدهم همان گفتمان و رویکرد مقام معظم رهبری است، در خدمت به مردم با ویژگی‌هایی از جمله مردم‌داری، فسادستیزی، عدالت‌محوری و غیره که رئیس‌جمهور در احکام برای مسئولین و وزرا و مدیران صادر می‌کنند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در ادامه با بیان اینکه گفتمان مبارزه با فساد و پیشگیری رویکرد جدی دولت مردمی است، گفت: بر پایه این گفتمان مبانی و اصولی از سوی رئیس‌جمهور تدوین، ابلاغ و تأکید بر اجرای آن شده است.

درویشیان تصریح کرد: ابتدای دولت اصول دوازده‌گانه پیشگیری و مقابله با فساد به مسئولین کشور اعلام و ابلاغ‌شده که اگر به این اصول به‌درستی توجه و تبیین شود و نحوه اجرای آن در قوانین، مقررات و ساختارها دیده و دنبال شود، تقریباً هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شفافیت یکی از این اصول مهمی است که بر اساس آن‌همه چیز باید در معرض و دید مردم باشد، مگر در موضوعات خاص نظامی که ممکن است شرایط سوءاستفاده دشمن را فراهم کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در دولت در زمینه شفافیت اقدامات مؤثر و گام‌های خوبی برداشته که در حال پیگیری است، ابراز داشت: یکی از گام‌های مؤثر دولت در موضوع شفافیت تدوین لایحه مدیریت تعارض منافع است که در مجلس در حال پیگیری است و نیز انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها، شرکت‌ها و غیره در راستای موضوع شفافیت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی که اگر از سوی دولت و مردم وجود داشته باشد، بسیاری از انحرافات و تخلفات پیشگیری می‌شود و به مرحله بروز نمی‌رسد و ایجاد نمی‌شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تأکید کرد: شایسته گزینی یکی از اصول دوازده‌گانه است که بر آن تأکید شده و اگر مدیر یک مجموعه ازنظر تخصص و اعتقاد و ایمان به گفتمان دولت و محتویات مقام معظم رهبری دارای شایستگی‌های لازم باشد، بسیاری از مشکلات آن مجموعه مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت کارآمد و مؤثر یکی از اصول حسن مدیریت و حاکمیت مطلوب است که لازمه آن نظارت مدیر بر زیرمجموعه است و باید برخورد قاطع، دقیق و مؤثر با فساد صورت گیرد و هیچ‌ خط قرمزی در برخورد با تخلف مدیر نداشته باشیم و البته همان‌گونه که اگر مدیری تخلف کند، مورد برخورد قرار می‌گیرد و اگر مدیری در مقابل فساد ایستادگی کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

درویشیان بیان کرد: استان تهران استان ویژه‌ای است و از هیچ حیث قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در پایان خاطرنشان کرد: استان تهران معضلات و مشکلات فراوانی دارد که یکی از این مشکلات قانون هوای پاک است که برخی دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و برخوردهایی صورت گرفته اما این موضوع از توان مسئولین استان تهران خارج است و موضوع ملی است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود البته پیگیری‌هایی انجام شده اما همچنان این معضل وجود دارد و تبعاتی فراوانی نیز در پی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است