Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه گفت: اروپا با تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه 400 میلیارد یورو ضرر کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین المل ایران اکونومیست به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه امروز در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ درباره ضررهای اتحادیه اروپا به دلیل تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه و تلاش‌هایش برای کنار گذاشتن گاز طبیعی از روسیه صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نواک با اشاره به اینکه اروپا در سایه گرانی منابع انرژی حدود 400 میلیارد یورو ضرر کرده است، توضیح داد: اروپا در سال ۲۰۲۱ بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد یورو برای منابع انرژی پرداخت کرد و در سال جاری به دلیل تصمیمات خود در مورد تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی  روسیه و به دلیل اظهاراتش مبنی بر کنار گذاشتن تدریجی گاز روسیه که باعث شد قیمت‌ها افزایش یابد، ۴۰۰ میلیارد یورو بیشتر پرداخت خواهد کرد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با اشاره به اینکه بیشتر شرکت های اروپایی در پرداخت پول گاز روسیه به روبل روی آورده اند، گفت: حدود ۹۵ درصد از گاز عرضه شده به اروپا به روبل پرداخت می‌شود.

نواک که پیش‌تر وزیر انرژی روسیه بوده درباره بازار جهانی نفت هم گفت: بازار جهانی نفت در شرایط کنونی همچنان متعادل است، اما در معرض خطرات سیاسی قابل توجهی قرار دارد.

این مقام روسی افزود: آنچه برای بازار نفت رخ خواهد داد به تنظیم مجدد زنجیره‌های تأمین بستگی دارد و این امر مستقیماً بر بازار نفت تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه بازارهایی مانند اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی چندین دهه به طول انجامید و اکنون این بازارها در انتظار تحول در عرضه و تقاضا هستند، گفت: ممنوعیت عرضه (نفت) به کشورها چالش بزرگی را برای کل صنعت نفت از نظر تعادل مجدد نشان می‌دهند.

نواک در حالی این سخنان را در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ بیان داشت که مصر هم که دیروز خبر امضای توافقنامه آن با رژیم صهیونیستی برای انتقال گاز این رژیم به اروپا  رسید، به عنوان مهمان افتخاری در مجمع حضور دارد.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با همتایان صهیونیست و مصری‌‌ خود روز چهارشنبه در قاهره توافقی را امضا کردند که بر اساس آن از سال ۲۰۲۳ گاز رژیم صهیونیستی ابتدا به مصر ارسال می‌شود و سپس در این کشور به گاز مایع تبدیل شده و توسط کشتی‌های انتقال گاز LNG از طریق دریایی به ترمینال‌های اروپایی حمل می‌شود و در نهایت از طریق شبکه خط لوله داخل اروپا در کشورهای اتحادیه پخش می‌‌شود.

کشورهای اروپایی از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین به منظور تامین منابع انرژی دست به تلاش‌های زیادی زده‌اند و رژیم صهیونیستی هم با وجود اینکه به دنبال روانه کردن بخشی از تولیدات گاز خود به بازار اروپاست، اما  با چالش‌های فنی نظیر کمبود زیرساخت‌های انتقال گاز و نیز معضل اختلاف بر سر میادین گازی با لبنان روبه رو است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد یورو منابع انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری نظامی با ایران است.

شویگو، امروز (جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپاد‌های جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد