Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون دانشگاهیان در بیانیه پایانی اجلاس هفتم خود ضمن محکومیت قطعانه آژانس اتمی از دستگاه دیپلماسی خواست بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای لغو کامل تحریم‌ها تلاش کرده و پاسخ قاطع و درخوری به زیاده خواهی‌های مستکبران بدهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عصر امروز پنجشنبه ۲۶ خردادماه در پایان هفتمین اجلاس سراسری خود، ضمن انتشار بیانیه‌ای با ۱۱ بند تاکید کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قطعنامه سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران که با تحریکات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی صورت گرفته محکوم می‌کند و ضمن حمایت از دولت انقلابی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی مجدانه انتظار دارد تا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و مطابق قانونِ اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، پاسخ قاطع و درخوری به این رفتار زیاده خواهانه دول استکباری داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: کانون دانشگاهیان ضمن تقدیر از رئیس جمهور محترم و هیأت دولت انقلابی از تلاش‌های مثبت اقتصادی دولت در اصلاح روند‌های نادرست اختصاص یارانه‌ها بر ضرورت همدلی و هماهنگی میان سه قوه در گذار از این برهه حساس اقتصادی برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها و مقابله با افراد و دستگاه‌هایی که می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند تأکید می‌کند و مصرانه انتظار دارد تا مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تا ایجاد شرایط امنیت و آرامش اقتصادی در کشور قاطعانه ادامه یابد.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: کانون دانشگاهیان از دولت انقلابی انتظار دارد تا با به کار گیری مدیران انقلابی و همگام با دولت و مومن به آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری گام مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات جامعه بردارد و گوشزد می‌کند همان گونه که رئیس جمهور محترم چندین بار تأکید کرده اند با بانیان وضع موجود نمی‌توان در وضع موجود تحول ایجاد کرد.
بیانیه پایانی کانون می‌افزاید: کانون دانشگاهیان در عین حمایت از تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی در اجرای سیاست‌های اصلاح اقتصادی، توجه دولتمردان را به تأمین نیاز‌های اصلی جامعه و رفع مشکلات آنان همچون؛ گرانی، تورم، اشتغال، مسکن، ازدواج و ... جلب می‌کند.
متن کامل بیانیه هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به این شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
برگزاری باشکوه و موفق اجلاسیه هفتم با حضور اساتید از سراسر کشور و ارائه سخنان مدیران ارشد کشور و پیام ارزنده رئیس جمهور محترم و تبادل نظر پیرامون مباحث مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فرصت مغتنمی فراهم کرد تا بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب، اهداف بلند امام راحل و رهنمود‌های حکیمانه رهبری و نیز بر نکات زیر تاکید شود:
۱. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قطعنامه سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران که با تحریکات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی صورت گرفته محکوم می‌کند و ضمن حمایت از دولت انقلابی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی مجدانه انتظار دارد تا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و مطابق قانونِ اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، پاسخ قاطع و درخوری به این رفتار زیاده خواهانه دول استکباری داده شود.
۲. کانون دانشگاهیان ضمن تقدیر از رئیس جمهور محترم و هیأت دولت انقلابی از تلاش‌های مثبت اقتصادی دولت در اصلاح روند‌های نادرست اختصاص یارانه‌ها بر ضرورت همدلی و هماهنگی میان سه قوه در گذار از این برهه حساس اقتصادی برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها و مقابله با افراد و دستگاه‌هایی که می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند تأکید می‌کند و مصرانه انتظار دارد تا مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تا ایجاد شرایط امنیت و آرامش اقتصادی در کشور قاطعانه ادامه یابد.
۳. کانون دانشگاهیان از دیپلماسی سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادیِ تقویت ارتباط با همسایگان، کشور‌های منطقه و شرق که به درستی از سوی دولت مردمی و عدالت محور دنبال می‌شود حمایت می‌کند.
۴. کانون دانشگاهیان با توجه به ظرفیت بسیار بالای نخبگی، آمادگی خود را برای مساعدت در تدوین برنامه هفتم توسعه اعلام می‌کند.
۵. کانون دانشگاهیان ضمن هشدار در خصوص جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران و انقلاب و نظام اسلامی از نخبگان و اصحاب رسانه در کشور انتظار دارد تا با پیوستن به نهضت جهاد تبیین، مردم را نسبت به توطئه‌های امپراتوری رسانه‌ای آشنا سازند.

۶. کانون دانشگاهیان از دولت انقلابی انتظار دارد تا با به کار گیری مدیران انقلابی و همگام با دولت و مومن به آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری گام مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات جامعه بردارد و گوشزد می‌کند همان گونه که رئیس جمهور محترم چندین بار تأکید کرده اند با بانیان وضع موجود نمی‌توان در وضع موجود تحول ایجاد کرد.
۷. کانون دانشگاهیان با عنایت به توان بالای تخصصی و علمی خود در جهت اجرای توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه پژوهشی مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای کمک علمی و پژوهشی به این رکن مردم سالاری در کشور اعلام می‌کند.
۸. کانون دانشگاهیان از اقدام نتیجه بخش اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف دو نفتکش یونانی که در جهت صیانت از حقوق ملت ایران بود تقدیر می‌کند.
۹. کانون دانشگاهیان در عین حمایت از تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی در اجرای سیاست‌های اصلاح اقتصادی، توجه دولتمردان را به تأمین نیاز‌های اصلی جامعه و رفع مشکلات آنان همچون؛ گرانی، تورم، اشتغال، مسکن، ازدواج و ... جلب می‌کند.
۱۰. کانون دانشگاهیان با توجه به ضرورت تحول اساسی درنظام مدیریت کشور و ساختار اقتصادی موجود و با عنایت به ضرورت جهاد تبیین که رسالت اصلی نخبگان دانشگاهی است و با توجه به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، شعار اجلاسیه هفتم خود را «دانشگاه، تحول، تبیین و تولید دانش بنیان» گذاشته است، تا از ظرفیت خود برای تحقق شعار مذکور بهره بگیرد.
۱۱- کانون دانشگاهیان ایران اسلامی آمادگی کامل خود برای تحول در نظام آموزش عالی کشور و حرکت در مسیر تحقق دانشگاه تمدن ساز را اعلام می‌دارد که به فضل الهی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی انتخابات بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی کانون دانشگاهیان رئیس جمهور محترم دستگاه دیپلماسی مقام معظم رهبری دولت انقلابی رفع مشکلات وضع موجود ملت ایران یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکست توطئه‌های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آن‌ها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل ودائما آنان را رصد کنیم.

به گزراش باشگاه خبرنگارن، او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند، اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه‌های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه‌های دیگر گزیده نشویم.

عباسی: جنگ هراسی یک عملیات روانی است

همچنین علیرضا عباسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: عده‌ای در داخل همیشه به دنبال ایجاد هراس هستند به گونه‌ای که حتی حاضرند تا از پاسخ به حق ایران جلوگیری کنند؛ این درحالی است که وقتی رژیم صهیونسیتی کنسولگری ما که خاک ما حساب می‌شد را مورد تعرض قرار داد، باید به آن پاسخ داده می‌شد، اما برخی اقتصاد کشور را به این موضوعات متصل و به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اگر اتفاق بیفتد حتماً تبعات اقتصادی تبعات خواهد داشت.

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف کسانی که به دنبال جنگ هراسی و القای این فضا بر اقتصاد کشور هستند، درگیر کردن مردم است، گفت: وعده صادق نشان داد که بر خلاف آنچه آن‌ها انتظار داشتند، اتفاق نیفتاد و حتی جنگ روانی یا انتظارات روانی که مردم از چنین اتفاقاتی داشتند و خوف و رجایی که در حمله کردن و نکردن هست و همیشه روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد، اینجا یک بار برای همیشه تمام شد و بعد از این چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد؛ ثابت شد که جنگ هراسی در اقتصاد ایران یک عملیات روانی پوچ است.

این نماینده مجلس افزود: ما انتظار داریم که حتی عملیاتی که ایران انجام داد اثرات مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد و شوک‌هایی که هر از گاهی برخی روی اقتصاد کشور وارد می‌کردند، ان شاءالله تمام شود و بعد از این ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود. دو گروه در داخل کشور حضور دارند که برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کنند تا جنگ هراسی را به جامه القا کنند؛ گروهی که می‌خواهند مطامع سیاسی خود را پیش ببرند و دولت‌هایی بودند که دوگانه سازش - مذاکره را مطرح می‌کردند و گروهی که به دنبال مطامع اقتصادی هستند؛ اما وعده صادق خط بطلانی روی این مباحث کشید.

عباسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران در داخل منتقل شده است؟ عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور این پیام را دریافت نکند، اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است